Vælg linier der starter med Subject
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-10-01 23:30

Jeg har en stor fil, hvor jeg gerne vil have trukket alle de linier ud
der starter med "Subject:" - og "Subject:" skal fjernes.

F.eks.

From: benny@bomstærk.dk
Subject: Jeg er stærkest
To: benny@svagiarmen.dk
From: benny@svagiarmen.dk
Subject: Re: JEG er stærkest
To: benny@svagiarmen.dk

Bliver til:

Jeg er stærkest
Re: JEG er stærkest

Hvordan gør jeg det?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-10-01 23:47

> Jeg har en stor fil, hvor jeg gerne vil have trukket alle de linier ud
> der starter med "Subject:" - og "Subject:" skal fjernes.

for eksempel:

foreach(file($file) as $linje) {
if (strpos($linje, 'Subject: ')!==false) {
echo substr($linje, 9)."<br>\n";
}
}

Lidt sammenpresset, men jeg håber du forstår ideen i det. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-10-01 00:04

Lasse Hedegaard skrev:

>Jeg har en stor fil, hvor jeg gerne vil have trukket alle de linier ud
>der starter med "Subject:" - og "Subject:" skal fjernes.

Ved nærmere eftertanke, så behøver "Subject:" faktisk ikke at skulle
fjernes. Dvs. input er en masse, og output er kun de linier der
starter med "Subject:"

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thor Dreier

Dato : 02-10-01 05:56

> Ved nærmere eftertanke, så behøver "Subject:" faktisk ikke at skulle
> fjernes. Dvs. input er en masse, og output er kun de linier der
> starter med "Subject:"

$fd = fopen ("filnavn", "r");
while (!feof ($fd))
{
$buffer = fgets($fd, 4096);
if(substr($buffer, 0, 8) == "Subject:")
echo $buffer;
}
fclose ($fd);

Fra : Lars

Dato : 02-10-01 11:06

preg_match_all("/Subject: (.*?)/si",$streng,$regs);
Nu vil strengene der starter med "Subject: " ligge i $regs[1], uden
"Subject: "

--
---
Lars