Luft i magen?
Fra : Tore Teigland

Dato : 01-10-01 22:59

Jeg har muligens en dumt spørsmål, men kan fisk (i dette tilfelle
kardinaltetra) få luft i magen?
Etter et lite måltid er det en som ser ut som om han flyter opp, med
bakenden først, så han svømmer og svømmer for å kommer ned. Buken er litt
"klumpete". Er dette kun luft, og vil det komme ut "au naturel"?

Dette haster litt. Han holder snart på å slite seg ut...

Mvh

Torunn G.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-10-01 10:32

Vi havde samme problem med vores unge kardinaltetra.
Jeg ved at det lyder meget ondt..Men vi grinede meget af det en enkelt
aften, hvor der var 2 fisk med problemet.
Det så ud til at de kæmpede for at nå bunden, og hver gang de slapppede det
mindst af, så "fløj" de op til overfalden.
Svømmeblære problemet (som vi tror det er) gik over af sig selv, efter nogle
timer.

mvh,
Henrik

Fra : Tore Teigland

Dato : 02-10-01 16:17

in article 9pc12g$vkj$1@eising.k-net.dk, Henrik Nielsen at h@ostenfeld.dk
wrote on 02.10.01 02:31:

> [...]
> mindst af, så "fløj" de op til overfalden.
> Svømmeblære problemet (som vi tror det er) gik over af sig selv, efter nogle

Takk for svar. Det gikk heldigvis over her også. I dag morges svømte den som
vanlig, og den "bulkete" buken var borte.

Trunn