Statestik over besøgende på Apache server?
Fra : JN

Dato : 01-10-01 22:52

Hvordan kan man få noget grafisk statestik frem mht. besøgende på ens egen
server?

Jeg kører Apache 1.3.20 til Windows ME gennem fast opkobling.

mvh Jakob Nielsen

Fra : Ole-Petter Myhre

Dato : 01-10-01 23:04

Du kan vel lage en counter?!

http://www.dataole.com

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-10-01 23:40

JN skrev:

>Hvordan kan man få noget grafisk statestik frem mht. besøgende på ens egen
>server?
>
>Jeg kører Apache 1.3.20 til Windows ME gennem fast opkobling.

http://www.webalizer.com/ kan anbefales! Det virker bare, og er
gratis.
Se eksempel: http://www.webalizer.com/sample/index.html

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : JN

Dato : 02-10-01 13:27

Men kan det passe, at Wevalizer ikke kan fås til Windows platform ?

mvh Jakob Nielsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-10-01 13:35

"JN" <nielsen@hotpop.com> writes:

> Men kan det passe, at Wevalizer ikke kan fås til Windows platform ?

Der ligger i hvert fald ikke lige nogen binær version til Windows på
<http://www.mrunix.net/webalizer/download.html>. Du kan vel bare selv
oversætte en, hvis du kan få det til at virke.

Det ville i øvrigt være rart, hvis du svarede under det du citerer og
klipper resten væk.

--
Jacob Bunk Nielsen

I used to have a drinking problem. Now I love the stuff.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-10-01 15:08

JN skrev:

>Men kan det passe, at Wevalizer ikke kan fås til Windows platform ?

Har ikke prøvet at installere den på Windows, men det kunne se ud til
der var noget her:
http://www.angelfire.com/scifi/danilody/webalizer/webalizer.html - men
det er åbenbart en gammel version.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Anders Brander

Dato : 03-10-01 10:43

Hej,

In article <3bb8e5bc$0$9448$4d4eb98e@news.dk.uu.net>, JN wrote:
> Hvordan kan man få noget grafisk statestik frem mht. besøgende på ens egen
> server?
> Jeg kører Apache 1.3.20 til Windows ME gennem fast opkobling.

Til Apache vil jeg anbefale analog, findes her:
http://www.analog.cx/

win32 binary findes her:
http://www.analog.cx/analog_503w32.zip

/Anders B.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-01 13:30

Anders Brander skrev:

>Til Apache vil jeg anbefale analog

Seriøst? Har du kigget på Webalizer?

Jeg har aldrig selv brugt Analog andet end kun lige en test, og selvom
jeg har taget et kig på det 'sample' der er på siden, så bryder jeg
mig ikke om det.

Det er måske en smagssag, men hvad siger du til Webalizer? Den er
meget mere overskuelig efter min mening, Analog er rodet, grim og har
faktisk for mange (for mig) lige gyldige oplysninger. Det kan muligvis
slås til og fra som i Webalizer.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Anders Brander

Dato : 03-10-01 13:43

In article <n01mrtkjv6lnp3fi5scip55led6qu311m4@news.inet.tele.dk>,
Lasse Hedegaard wrote:
> Seriøst? Har du kigget på Webalizer?

Ja, jeg har kigget en del paa den tidligere. Jeg ved ikek om de
har loest problemerne siden. Jeg saa foelgende:
Daarlig support for mange virtuelle hosts.
Ingen support for +1 aar.
Langsom/bruger meget cpu-tid.

> [...]
> meget mere overskuelig efter min mening, Analog er rodet, grim og har
> faktisk for mange (for mig) lige gyldige oplysninger. Det kan muligvis

Analog kan opsaettes til meget, men den er ikke alt. Analog ser ikke
specielt paen ud, faktisk ret grim. Men den er hurtig og praecis.

Som du selv er inde paa er det vist mest af alt en smagssag, men jeg
anbefaler nu stadig analog :)

/Anders

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-01 13:47

Anders Brander skrev:

>Ja, jeg har kigget en del paa den tidligere.

OK.

>Jeg ved ikek om de
>har loest problemerne siden. Jeg saa foelgende:
>Daarlig support for mange virtuelle hosts.

Har jeg ikke brugt - men kaster mig måske snart ud i det.

>Ingen support for +1 aar.

Korrekt, og egentlig underligt. Den smider sådan set bare de gamle
data ud.

>Langsom/bruger meget cpu-tid.

Ved jeg ikke, det er ikke min server - men jeg kunne godt forestille
mig det.

>Som du selv er inde paa er det vist mest af alt en smagssag, men jeg
>anbefaler nu stadig analog :)

Skal vi slås? :)

Et rigtig hit ved Webalizer er også, at Brad som har lavet skidtet er
kanon-hurtig til at svare på spørgsmål pr. mail - dejligt! Du kan evt.
skrive og forslå ham de ting du mangler, han lytter, do...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Anders Brander

Dato : 03-10-01 14:11

In article <222mrt8vahdj2ni9nos0feuqvupheok8vo@news.inet.tele.dk>,
Lasse Hedegaard wrote:
> Korrekt, og egentlig underligt. Den smider sådan set bare de gamle
> data ud.

Jeg har dog set flere forskellige loesninger der kan arkivere de
gamle data paa forskellig vis. men ikke noget jeg er blevet
saerligt begejstret for.

> Et rigtig hit ved Webalizer er også, at Brad som har lavet skidtet er
> kanon-hurtig til at svare på spørgsmål pr. mail - dejligt! Du kan evt.
> skrive og forslå ham de ting du mangler, han lytter, do...

Det er der vist flere der har naevnt for ham. Men ja, det er guld
vaerd at maintaineren er "til at naa".

/Anders

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-10-01 15:36

On Wed, 03 Oct 2001 14:46:57 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Et rigtig hit ved Webalizer er også, at Brad som har lavet skidtet er
>kanon-hurtig til at svare på spørgsmål pr. mail - dejligt!

Det var ikke min erfaring, men på den anden side var det også nogle år
siden, jeg sidst forsøgte at få et par e-mails igennem til ham, så det
er nok ikke fair blot at dømme ham ud fra det.

--
- Peter Brodersen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-01 16:37

Peter Brodersen skrev:

>Det var ikke min erfaring, men på den anden side var det også nogle år
>siden, jeg sidst forsøgte at få et par e-mails igennem til ham, så det
>er nok ikke fair blot at dømme ham ud fra det.

Sidst jeg skrev til ham var i går - svaret kom inden for et par timer
- fornemt.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kim Emax

Dato : 03-10-01 23:40

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev

> Sidst jeg skrev til ham var i går - svaret kom inden for et par timer
> - fornemt.

Du snyder sikkert også og sender Æbler med ))

--
Take Care
Kim Emax