Blande Ram...
Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-10-01 21:52

Det har sikkert været berørt før her i NGen, men jeg kunne ikke umiddelbart
finde det. Kan man blande PC100 og PC133 RAM?.
Mit motherboard kører 100, og jeg har en 64Mb klods PC100 på det. Jeg har
set en billig 128Mb PC133 klods. Er det korrekt at
hvis jeg lader begge sidde på, så vil de begge bare køre 100Mhz?. Kan de i
det hele taget køre sammen?.

Venlig hilsen

Karsten Jensen
--

Please remove "1" when replying by email.

Fra : Brian Fisker

Dato : 01-10-01 21:54

> [...]
> set en billig 128Mb PC133 klods. Er det korrekt at
> hvis jeg lader begge sidde på, så vil de begge bare køre 100Mhz?. Kan de i

Du kan sagtens blande rammene. At en ramklods er mærket PC133 siger bare
nået om, hvilken maks. hastighed rammene kan (skal kunne) køre.

\Mandal

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-10-01 22:04

Det skulle ikke være noget problem at blande, men som du også selv har
bemærket vil de kun køre 100mhz.
Har selv kørt med en 128mb 133mhz i et gammelt mb ved 66mhz.

I nogle tilfælde kan en 100mhz køre 133mhz så det kan også lade sig gøre den
anden vej, men det er en anden historie.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-10-01 22:20

Tak for hurtigt svar . Et andet spørgsmål som jeg har er, om det er
korrekt at win9x og ME får lavere performance fra 256Mb Ram og opefter?. Det
stod lidt længere ned i NGen her. Jeg har aldrig set det skrevet andre
steder.

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-10-01 07:09

"Karsten Jensen" <eutykus1paulus@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Det
> stod lidt længere ned i NGen her. Jeg har aldrig set det skrevet andre

Den bliver ikke langsommere. Se tidligere indlæg herunder:

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 01-10-01 23:21

> Kan de i det hele taget køre sammen?.

Ikke nødvendigvis. Du skal sikre dig at du kan få byttet/refunderet rammen
hvis de ikke er kompatible.

> Tak for hurtigt svar . Et andet spørgsmål som jeg har er, om det er
> korrekt at win9x og ME får lavere performance fra 256Mb Ram og opefter?

Ikke lavere, men sikkert heller ikke højere.

Mv. Flemming Nielsen