tåler hester sjokolade?
Fra : Maria Shivani

Dato : 01-10-01 20:55

Tåler hester sjokolade?

Hilsen Maria

Fra : Cecilie Acklam

Dato : 01-10-01 21:41

> Tåler hester sjokolade?

Ja, de gjør vel det, i og for seg.

Men, det inneholder sukker, som i store mengder ikke er bra for tennene,
fordi hester ikke har samme evne til å bryte ned sukker som vi har (har jeg
hørt, ikke sikkert det er riktig). En annen ting er at sjokolade faktisk
slår ut på dopingtester, derfor kan det være veldig uheldig å gi sjokolade
til konkurransehester.

Hesten min er veldig glad i sjokolade, nå er han generelt glad i mat og
spiser bananer, sitroner, fersken, sjokolade, ost osv. osv.

Cecilie

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 02-10-01 17:45

"Maria Shivani" <unicorn1@online.no> wrote in message
> Tåler hester sjokolade?
>
> Hilsen Maria

Hej Maria.
Jeg har set heste drikke sodavand, så hvorfor ikke også chokolade. Min egen
snubbede sågar også min leverpostegsmad lige for næsen af mig, en gang. Men
jeg vil ikke dermed sige at det er nogen god ide at give vores firbenede
venner alt dette, for de har ikke godt af det. Og hvem har set nogen børste
tænderne på en hest ????? Det er ikke lige det mest sjove at skulle gøre. Så
hvis jeg var dig, ville jeg nok finde noget andet at bruge som godbid - hvad
med en gullerod. Dem kan de flerste heste da lide, og så er de også sunde.
Hilsen Ditte

Fra : Marlene Jensen

Dato : 04-10-01 08:01

hej alle.
jeg ville ikke begynde at give min hest sukker, man bliver jo når til at
tænke på hvad de oprindelig spiser i naturen. heste børster jo ikke tænder
som os andre, så hvis du giver din hest sukker skal du vide at ment kan få
huller i tænderne. Det er heller ikke alle heste der kan tåle søde sager,
det kan nemt ødelægge deres maver.

med venlig hilsen

Marlene
aunsbjerg@ofir.dk

Fra : LONE SEEGER

Dato : 12-10-01 20:28

Hej!
Du kan rolig give din hest chokolade. Min hoppe (amerikanske fuldblod) får
da både chokolade og bolsjer og hun har ikke taget, selvfølgelig man skal
ikke overdrive. Der er jo grænser.
Men hun elsker chokolade, især After Eight. Hun er opstaldet hos og hun
giver hende peber bolsjer hver dag og hun elsker det. Der findes ik noget
der er bedre. Held og lykke!!

Hilsen Anne

Maria Shivani <unicorn1@online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QS3u7.5881$tu6.142189@news1.oke.nextra.no...