hjælp! atm-patched pppd vil ikke kompilere~
Fra : Troels Bang Jensen

Dato : 01-10-01 20:43

Efter nøje at have fulgt Adam Sjøgrens ellers glimrende
ADSL-over-ATM-enabled-linux vejledning på
http://www.koldfront.dk/text/netexpres.html er jeg nu løbet ind i et
problem:

efter at have hentet og patchet kilden til pppd-2.4.0b2 (for at kunne
køre ppp over ATM) får jeg når jeg skal kompilere at vide at jeg mangler
'linux/atm.h' og en masse andre ATM header filer.

Nuvel, jeg henter atm-pakken (ver. 0.78), pakker den ud, laver make
depend og make...samme fejl.

Dette undrer mig idet det var meningen at div. atm-headers netop skulle
blive installeret af atm-pakken.

Siden har jeg fundet de skrevne headers i /usr/src/linux/include/linux
og har kopieret dem fil for fil til /usr/include/linux indtil atm-pakken
ville kompilere. Da jeg synes dette er noget uelegant vil jeg høre hvad
den Rigtige Måde(TM) er at gøre det på.

tilbage ved ppp nægter PPPoE (PPP over Ethernet) plugin'et at compile -
jeg er så ikke smart nok til at kunne finde ud af at springe uden om den
og håber ikke jeg bliver tvunget til det da det er uskønt(måske
løsningen er at rekompliere kernen med PPPoE understøttelse?).

Her står jeg så - jeg skal kun bruge en fungerende atm-enabled pppd -
hardwaresiden fungerer, men da jeg forsøgte med en 'lånt' pppd binary
fik jeg ringet op til TDC, fik tildelt ip og dns-adresser og en fiks
kernel panic da jeg forsøgte at pinge en adresse :P

Systemet er Progeny 1.0 (modificeret Debian) og kernen 2.4.7

På forhånd 10e3 tak for enhver hjælp folk kan give.

Mvh. Troels