Forskel mellem Personal WebServer og Inter~
Fra : Kåre Mølgård Rasmuss~

Dato : 01-10-01 19:36

Hej Derude

Er der nogen forskel mellem den måde PWS og IIS forstår ASP på. Jeg har en
side, der kører uden problemer under PWS, men med det samme jeg overfører
siden til IIS, så får jeg følgende fejlmeddelse når jeg forsøger at
opdaterer databasen (som jeg får informationer fra.) Jeg får følgende
fejlmeddelse:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en
opdaterbar forespørgsel.
/temp/map.asp, line 143

i map.asp linie 143 står
conn.execute(InsertSql)

hvor variablen
InsertSql = "UPDATE data SET stik=' "&Request.Querystring("stik")&"
',anvend=' "&Request.Querystring("anvend")&"' ,farve=' "&farve&" ' WHERE
byg=' "&Request.Querystring("byg")&" ' AND
rum="&Request.Querystring("rum")&" "

Nogle forslag??

Mvh.
Kåre

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-10-01 21:25

Kåre Mølgård Rasmussen wrote in news:9pacv2$a9k$1@sunsite.dk:

> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en

fejlen du får skyldes typisk, at brugeren IUSR_<maskin-navn> ikke har
skrive-adgang til databasefilen.

--
- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Kåre Mølgård Rasmuss~

Dato : 02-10-01 07:05

Tak for svaret
Nu har jeg ikke så meget erfaring med IIS (har først lige installeret den),
så har du et tip til, hvordan problemet løses?

Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 02-10-01 07:29

Har fundet fejlen.

Kåre Rasmussen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-10-01 07:37

Kåre Mølgård Rasmussen wrote in news:9pblbs$t9a$1@sunsite.dk:

> Tak for svaret
> Nu har jeg ikke så meget erfaring med IIS (har først lige installeret
> den), så har du et tip til, hvordan problemet løses?

Det er ikke så meget et IIS-problem som det er et Windows NT/2k-problem.

På din Windows NT/2k findes der en bruger-konto, der hedder "IUSR_<navn på
computer>. Denne konto skal have skriveadgang til det bibliotek, som
databasen ligger i samt selve databasefilen.

Se i øvrigt gerne på http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

:)

--

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk