Faldende blodsukker
Fra : Finn Jensen

Dato : 01-10-01 14:11

Hej alle,

For godt 3 måneder siden begyndte jeg at døje med mit blodsukker og at det
pludselig faldt. Når det sker så bliver jeg "kold" og svimmel og benene
begynder at ryste. Det er en meget ubehagelig situation. Efter en ½ liter
cola og et stykke guldbar plejer jeg at få det fint igen efter 5 minutters
tid. Jeg snakkede med en sygeplejeske jeg kender om det da jeg begyndte at
få det sådan og hun fortalte at det var mit blodsukker der faldt.

Men indenfor den sidste 2-3 uger er det blevet hyppigere og hyppigere og kan
også godt finde på at komme om natten når jeg sover og så vågner jeg derved.

Hvad er der der sker?. Hvorfor falder mit blodsukker?. Kan jeg gøre andet
end at drikke en halv liter cola og spise en guldbar?. Kan et faldende
blodsukker give anledning til sukkersyge?. Jeg skal til min læge på torsdag
men hvad kan han gøre??

Håber at nogen har nogle gode svar og råd.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ulla

Dato : 01-10-01 20:22

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message
> Hej alle,
>
> For godt 3 måneder siden begyndte jeg at døje med mit blodsukker og at det
> pludselig faldt

Mon du producerer for meget insulin?
Prøv at kikke på et af sundhedswebstederne (Netdoktor).

Fra : Niels

Dato : 01-10-01 20:49

Det lyder som om du har et labilt blodsukker.
Det er ikke sukkesyge hvor man har for højt blodsukker.
Når dit blodsukker falder, bliver du dårlig, men får hurtig hjælp af at
spise noget sukker i form af chokolade og cola.
Det der er bedst er at spise "langsomme kulhydrater" som bliver til sukker
langsomt, så din krop kan følge med. Når du spiser sukker stiger
blodsukkeret meget hurtigt men vil også falde meget hurtigt igen.
Langsomme kulhydrater er kornprodukter, ris, brød, pasta og lignende.
Så sammen form for diæt som anbefalet til sukkersyge kan her anbefales til
dig.

Hilsen Niels

Fra : Sanne Otte

Dato : 06-10-01 16:54

> Hvad er der der sker?. Hvorfor falder mit blodsukker?. Kan jeg gøre andet
> end at drikke en halv liter cola og spise en guldbar?.

Jeg kan ikke lige huske hvad bogen hedder, men der findes en bog om netop
dit problem, den giver anvisninger på hvordan du indretter din kost sådan at
du får et stabilt blodsukker.

> [...]
>spise noget sukker i form af chokolade og cola.
>Det der er bedst er at spise "langsomme kulhydrater" >som bliver til sukker

Helt rigtigt, men det er ikke nok bare fra den ene dag til den anden at
skifte colaen og chokoladen ud med de langsomme kulhydrater, det handler
ligeså meget om at få en stabil kost.

>Kan et faldende
>blodsukker give anledning til sukkersyge?.

Nej ikke sådan forstået at du kan erhverve sukkersyge fordi du har faldende
blodsukker, men om det kan være et symptom ved jeg ikke, men andre symptomer
på sukkersyge kan være træthed, øget lyst til sukker, mange toiletbesøg.

Håber din læge kan hjælpe dig med en løsning, for det er en træls situation
du står i og ret invaliderende, da man også ofte bliver mere træt hvis ens
blodsukker farer op og ned.

Sanne

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-10-01 19:31

"Sanne Otte" <dsl13778@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Håber din læge kan hjælpe dig med en løsning, for det er en træls
situation
> du står i og ret invaliderende, da man også ofte bliver mere træt hvis ens
> blodsukker farer op og ned.

Hej,

Var hos lægen i torsdags og mit blodsukker var 5.1 så det var jo fint. Dog
ville lægen holde lidt øje med symptomerne hvis de blev ved med at komme.
Han fortalte, ligesom I har gjort det herinde, at en ændring af kosten kan
have en positiv indvirkning og han anbefalede at jeg spise produkter med
korn såsom god morgenmad og brød således at kroppen har noget at arbejde med
i længere tid.

Problemet er bare at jeg ikke kan spise på kommando og jeg har aldrig en
sult fornemmelse så der er lidt svært at vurderer hvornår jeg ska lspise.
Jeg kunne jo sige kl. 08.00 og 12.00 og 18.00 men det er bare umuligt for
jeg er ikke sulten og forsøger jeg at tvinge noget i mig så kan det nærmeste
ikke glide ned. Men en kiks, et glas yougrt, en halv skive rugbrød, altså i
de mængder spiser jeg godt nok plus en masse frugt, så alt i alt bliver det
vel til 7-8 gange i løbet af dagen jeg får noget indenbords men det ville
sikkert være bedst om jeg havde faste tidspunkter hvor jeg fik et ordentlig
læs mad?. Men selvom en fugl sikkert spiser mere end mig så taber jeg mig
ikke et gram, heller ikke jeg har lyst til det.

Ved ikke rigtig hvad der skal til?

--
Venligst
Finn Jensen