proftp
Fra : Christian Bjerre

Dato : 01-10-01 12:43

Jeg har problemer med at få min proftp til at gemme filer med
ownerid+groupowner fra kataloget

[har været nødt til at give worldaccess, ellers kunne jeg ikke skrive]
drwxrwxrwx 2 www-data www-data 4096 Oct 1 12:18 .
drwxrwxrwx 3 www-data www-data 4096 Oct 1 12:11 ..
-rw-rw-r-- 1 david david 8 Oct 1 12:18 index.html

Her ville jeg gerne at den havde arvet www-data.www-data
- sticky bit ? er det noget man slår til med chmod ?
* syntes ikke jeg har kunne få et konkret svar andet, end jeg skal slå det
til ..

[/etc/group]
www-data:x:33:chris,david

[snip fra /etc/proftp - har markeret med # tror det er her den fejler]
ServerName "BigRed"
ServerType standalone
DeferWelcome off

ShowSymlinks on
MultilineRFC2228 on
DefaultServer on
ShowSymlinks on
AllowOverwrite on

TimeoutNoTransfer 1200
TimeoutStalled 600
TimeoutIdle 1200

DisplayLogin welcome.msg
DisplayFirstChdir .message
LsDefaultOptions "-l"

# Port 21 is the standard FTP port.
Port 21

# Umask 022 is a good standard umask to prevent new files and dirs
# (second parm) from being group and world writable.
Umask 002
# har prøvet med 022 022
# tror det er her den fejler

# To prevent DoS attacks, set the maximum number of child processes
# to 30. If you need to allow more than 30 concurrent connections
# at once, simply increase this value. Note that this ONLY works
# in standalone mode, in inetd mode you should use an inetd server
# that allows you to limit maximum number of processes per service
# (such as xinetd)
MaxInstances 30

# Set the user and group that the server normally runs at.
User nobody
Group nogroup

# Normally, we want files to be overwriteable.
<Directory /*>
AllowOverwrite on
GroupOwner 33
Umask 002