popup kriterier
Fra : Finn Trebbien

Dato : 01-10-01 10:45

Ved popup vindue kan man jo lave div. tiltag
resizable=no,scrollbars=no ......

Men hvordan får man titlebar (eller hvad den nu hedder) til at forsvinde
Jeg kan definere en titel i <head>, men hvis jeg nu slet ikke vil se den den
linie
fordi jeg selv definerer en luk-vindue-knap ?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-10-01 11:49

> [...]
den
> linie
> fordi jeg selv definerer en luk-vindue-knap ?

titlebar = { yes | no | 0 | 1 }
Specifies whether to display a title bar for the window. This parameter is
ignored unless the calling application is an HTML Application or a trusted
dialog box. The default is yes.

Taget fra Microsoft MSDN
<http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/re
ference/methods/open_0.asp>

/jesper/

Fra : Finn Trebbien

Dato : 01-10-01 12:30

nedenstående link er da vist ifm. java og ikke javascript
Denne virker da ikke:

<A href="pagex.htm"
onClick="window.open('','popup','titlebar=0,scrollbars=no')
"target="popup">Se side x</a>

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-10-01 19:03

> [...]
> Denne virker da ikke:
>
> <A href="pagex.htm"
> onClick="window.open('','popup','titlebar=0,scrollbars=no')

Nej, det er til Trusted HTML Applications. Den ignoreres hvis ikke der er
tale om en HTA.

/jesper/

Fra : Finn Trebbien

Dato : 02-10-01 14:34

just præcist. jeg skrev selv linket.
Det er den ovenstående henvistning der ikke er bevendt til javascripts.

Spørgsmålet er om man overhovedet kan undgå titlebar i et window.open
når man bruger javascript ?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-10-01 20:40

> just præcist. jeg skrev selv linket.
> Det er den ovenstående henvistning der ikke er bevendt til javascripts.
>
> Spørgsmålet er om man overhovedet kan undgå titlebar i et window.open
> når man bruger javascript ?

Jo, det kan godt lade sig gøre...
HTML Applications består af ren HTML plus noget specielt kode, ligesom
f.eks. ASP eller PHP.
Webserveren (IIS) skal blot være sat op til at kunne afvikle HTML
Applications (.hta). Så kan du rent faktisk lave en trusted application,
hvor du benytter HTML og JavaScript og skriver
<script>
window.open([...],'statusbar=0')...
</script>

Har afprøvet det på en intern udviklingsserver, og det virker upåklageligt.
Jeg kan desværre ikke vise dig det, da det ikke er muligt at tilgå serveren
udefra af sikkerhedsmæssige årsager... HTA medfører en del sikkerhedsrisici,
både for klienten og for serveren.

Man kan også nævne, at HTML Applications også har read/write adgang på
klientens disksystem og reg. database... (SYGT!)

Metoden virker naturligvis kun i Internet Explorer.

/jesper/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-10-01 23:35

Tue, 2 Oct 2001 21:39:54 +0200, skrev "Jesper Nielsen"
<jn@nielsenit.dk>:

>HTML Applications består af ren HTML plus noget specielt kode, ligesom
>f.eks. ASP eller PHP.

Det behøver ikke være så svært, kig på min, ikke særlig opdateret
hjemmeside, og klik på nye sider, det er et popupvindue.
Koden kan du se ved, at højreklikke på siden.

Men er selvfølgelig også en IE-only ting, i andre browsere kommer
der en titlebar.
--
med venlig hilsen
Knud