Linielængde uden snap.
Fra : Kim Strøiet

Dato : 01-10-01 10:35

Hej alle sammen,

Når jeg laver en linie i Autocad, vælger jeg tit at indtaste en længde og
Polar Tracking styrer retningen. Hvis der ligger et snappunkt inden for min
Aperture Box, priorteres dette punkt højere end den korrekte længde. En af
løsningerne kan være snap to none eller brug af F3 for at slå Object Snap
fra. Er det muligt at indstille Object Snap så den ikke fanger et snap punkt
når jeg indtaster en længde ?

MVH

Kim

Fra : P.C.

Dato : 01-10-01 11:50

Hi.

Kim Strøiet skrev i meddelelsen
<3bb83887$0$51400$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>fra. Er det muligt at indstille Object Snap så den ikke fanger et snap punkt

Ork ja, ---- du kan bare taste 'os eller 'osnap, og sp vil du transparent kunne
ændre osnap settings ved at afkrydse for end, mid tan osv. midt i en kommando.
Du kan også taste mid, end. tan osv. istedet for at angive det punkt der bliver
bedt om, ----- så vil osnap midlertidigt blive sat for end mid eller hvad du
ønsker at snappe til.
Du kan også taste .xy hvis du f.eks tegner en 3D polyline , så vil du kunne
angive højden stykke for stykke, af din 3D poly.
----- du kan altså sætte osnap transparent ved at taste en apostrof foran
forkortelsen os. hvis disse forkortelser er sat i kraft, ellers må du taste
_alle_ bogstaver i ordet "osnap" ,efter du med en apostrof har angivet at næste
kommando er transparent ;))
Have a nice day.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/Tower-slices.jpg
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/Towers-sectioned2.jpg
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/Tower-sectioned-2.jpg

Fra : Kim Strøiet

Dato : 01-10-01 12:36

Tak for informationen. Desværre er det ikke løsningen på mit problem. I min
Autocad 14 har jeg ikke det nævnte problem. Når jeg tegner min linie bruger
jeg Osnap til at finde det første punkt, dernæst trækker jeg trødkorset i
retning af endepunktet for min linie. Ved hjælp af Otrack fixeres retningen
og jeg indtaster en længde. Problemet er så at der er et andet snappunkt tæt
på. Derfor bliver længden ikke korrekt. Min nuværende løsning er at slå
Osnap fra med F3, men det vil jeg gerne være fri for, ligesom i Acad 14.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 05-12-01 09:07

Hej Kim

Hvis du under ACAD Options - User Preferences
Flytter prikken ned til Keyboard Entry Except Scripts ved Priority for
Coordinate Data Entry.

Dette skulle gerne løse dit problem.

MVH.

Thomas Larsen