Hvilket modem?
Fra : Thïngmand

Dato : 01-10-01 09:18

Jeg skal købe et modem for en bekendt, men jeg har ingen erfaringer med alm.
modems, da jeg startede i tidernes morgen med ISDN.

Er der nogle markant forskel på modems eller skal man bare købe det første
og bedste?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-10-01 11:53

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in

> Er der nogle markant forskel på modems eller skal man bare købe
> det første og bedste?

Generelt er kvaliteten af modems god idag. Det er oftere kvaliteten på
linien der er problemet.

Undgå Winmodems og andre interne modems. Winmodems giver flere
problemer end almindelige modems, og skulle du få problemer med et
modem der låser, så er det ret nemt lige at tænde og slukke for et
eksternt modem, mens et internt kræver en reboot af hele maskinen.

Køb et 'kendt' modem, med god support.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : --==JKADK==--

Dato : 01-10-01 13:11

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message
> [...]
> modems, da jeg startede i tidernes morgen med ISDN.
>
> Er der nogle markant forskel på modems eller skal man bare købe

US Robotics det med afstand bedste analoge modem .. IMHO .. og det
kan du fint købe som brugt

Regards

Fra : Esben

Dato : 01-10-01 13:31

> [...]
> modems, da jeg startede i tidernes morgen med ISDN.
>
> Er der nogle markant forskel på modems eller skal man bare købe det første

Jeg ville ikke købe et Tekcomm, hvis det var.

--
Esben

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 01-10-01 14:11

> [...]
> modems, da jeg startede i tidernes morgen med ISDN.
>
> Er der nogle markant forskel på modems eller skal man bare købe det første

Hayes og ZyXEL er nok de 2 mest solgte mærker..

Ikke uden grund.. Begge mærker er HELT suveræne

Hvis du vil købe dansk, er Lasat ikke noget dårlig mærke, men de 2 første er
IMHO bedre..