Funktions definition/implementation i K&R ~
Fra : Lars Sønderby Jessen

Dato : 01-10-01 09:18

Hejsa.

Jeg skal skrive et program til en 80186 baseret microcontroller. Den
eneste C compiler jeg har kunnet finde (Bruce C, bcc) er en lidt gammel
sag der ikke forstår ANSI C.
Er der nogen der kan huske hvordan en funktions definition og en
funktions implementation så ud i K&R C?

Mvh.
Lars Jessen

Fra : Kent Friis

Dato : 01-10-01 16:03

Den Mon, 01 Oct 2001 10:18:17 +0200 skrev Lars Sønderby Jessen:
> [...]
>sag der ikke forstår ANSI C.
>Er der nogen der kan huske hvordan en funktions definition og en

Noget i den her retning:

int sum(a,b)
int a;
int b;
{
return a+b;
}

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : R. A. Larsen

Dato : 01-10-01 19:37

Lars =?iso-8859-1?Q?S=F8nderby?= Jessen <ljessen@post1.netmaster.dk> wrote:

> [...]
> sag der ikke forstår ANSI C.
> Er der nogen der kan huske hvordan en funktions definition og en

Det følgende er klippet ud fra noget kode, som fulgte med bogen: "The Data
Compression Book":

<*** START ***>

#ifdef __STDC__
unsigned int decode_string( unsigned int offset, unsigned int code );
#else
unsigned int decode_string();
#endif

/* flere definitioner... */

unsigned int decode_string( count, code )
unsigned int count;
unsigned int code;
{
/* selve koden er fjernet... */
}

<*** SLUT ***>

Var det det, du tænkte på? Hvis ikke så forklar nærmere

Håber det hjalp.

MVH, René
--
Using Virtual Access
http://www.vamail.com

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-01 12:51

Lars Sønderby Jessen wrote:

> [...]
> sag der ikke forstår ANSI C.
> Er der nogen der kan huske hvordan en funktions definition og en

Der findes et program der kan konvertere ANSI C til K&R C. Måske var
det en ide at bruge den som præprocessor, så du kan udvikle i ren ANSI?

(Og nej, jeg kan ikke huske hvad det hedder - ansi2kr måske?)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Byrial Jensen

Dato : 02-10-01 19:20

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> skrev:

> Der findes et program der kan konvertere ANSI C til K&R C. Måske var
> det en ide at bruge den som præprocessor, så du kan udvikle i ren ANSI?

Sammen med gcc følger programmerne protoize og unprotoize som ser ud
til at kunne lave de ønskede konverteringer frem og tilbage. De er
beskrevet i gcc-manualen som bl.a siger:

Basic conversion with `protoize' consists of rewriting most
function definitions and function declarations to specify the types
of the arguments. The only ones not rewritten are those for varargs
functions.

Basic conversion with `unprotoize' consists of rewriting most
function declarations to remove any argument types, and rewriting
function definitions to the old-style pre-ANSI form.