Opdeling af HD => Fragmentering ??
Fra : Rubl

Dato : 30-09-01 21:35

Hejsa folkens...

Fragmentering er jo ved at blive et større og større problem.. Især når man
har store diske og kopier, sletter & flytter meget store file... Det går jo
så ud over preformencen i Windows, hvilket jo er temlig skodet... Og den
eneste måde umiddelbart for at løse det problem, er ved at køre et
Deframenterings program, såsom SpeedDisk fra Norton eller andet...Men det
tager som regl en krig, og kun noget man gør når man røvkeder sig..

Men hvad nu hvis man opdeler sin 60GB HD ?? f.eks 5GB til styresystem og
resten til ens filer osv.. Vil det evt. hjælpe på problemet ?? eller vil
hele HD alligevel blive fragmenteret, selvom alt kopering osv. vil forgår på
resten af de 55GB ???

Hvis det nu skulle hjælpe med at opdele sin HD, er der så nogen som kender
en side hvor der står beskrevet hvordan man gør i Fdisk ??

Det var såmænd alt.. Ellers tak for hjælpen folkens..

MVH
Rubl

Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 22:01

Hej

Det kan godt betale sig at dele disken op. jeg har selv 80 GB opdelt
således:

3 GB til win2k og drivere
20 til GB programmer
57 til GB til spil film og andet

Du kan jo hurtigt defragge 3 GB og derved øge opstartshastigheden. Jeg har
ikke problemer med at de 3 GB bliver fragmenteret da jeg meget sjældent
installerer eller fjerner noget derfra.
Ligegyldig hvad du gør kan du ikke undgå at disken fragmenteres.
Det er altid en fordel at defragmentere sin HDD.

Hvis du kunne tænke dig at bruge et godt partition's program så skriv til
mig
nzc@it.dk

Anders

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 01-10-01 22:21

Hje Rubl

> [...]
> hele HD alligevel blive fragmenteret, selvom alt kopering osv. vil forgår på

God ide at opdele harddisken.
Hvis filsystemet er FAT32, bør systemdrevet være max. 8GB.
4GB bør være nok til Windows 9x alene, og alle programmer og data
på andre drev.

Hvis filsystemet er NTFS kan du få brug for "O&O Defrag", find den på www.download.com.

> Hvis det nu skulle hjælpe med at opdele sin HD, er der så nogen som kender
> en side hvor der står beskrevet hvordan man gør i Fdisk ??

Slet primær partition, opret primær partition (ikke default størrelse), husk at gøre den
Aktiv, opret Sekundær partition, opret logiske drev i sekundær partition.

Alle dine nuværende programmer og data slettes med Fdisk.
Med PartitionMagic kan du partitionere uden at miste data.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.: