AMD 1,7 GHz???
Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 30-09-01 19:57

Hej

Med nogen undren ser jeg et tilbud i Electronic Worlds åbningsavis:

Der er på side 3 en Fujitsu Xpert AXP17 maskine, som i billedteksten er en
AMD Duron 1,7 GHz, og i den forklarende tekst er en AMD Athlon 1,7 GHz....

Uanset forvirringen om Duron/Athlon, så er der da mig bekendt ikke
annonceret noget hurtigere fra AMD end en 1.533 MHz CPU, eller hür...???
Iflg. AMD's hjemmeside er den hurtigste 1,4 GHz'eren. Fujitsu's hjemmeside
kender slet ikke PC'en....

Er det mon en P4 der gemmer sig bag den forvirrende annonce, eller er de ude
i noget overclockning??

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 20:02

Hej!!

Undrede mig også over denne annonce!!!

For det første er duron ikke lavet hurtigere end 1000 MHZ (tror jeg nok) og
Athlon er ikke lavet hurtigere end deres 1800 XP som kører 1533.

Jeg er ikke sikker på at pentium har lavet en 1,7'er. Har de ikke kun lavet
en 1,5 og 1,8???

Anders

Fra : mf

Dato : 30-09-01 20:54

der findes en P4 1.7 så mon ikke det er den ?

Fra : Peter Larsen

Dato : 30-09-01 21:35

Hej
Det kan jo ikke være en P4 når annoncen siger en Athlon, så hvis de skal
holde hvad de lover, så er man ude i en overloking.... men man kunne jo
spørge i butikken, og hvis de ikke ved det, så gør dem lige opmærksom på at
P4 og Athlon ikke er det samme.

ses
Peter

Fra : Armitage

Dato : 30-09-01 22:57

"Peter Larsen" <mini@larsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> holde hvad de lover, så er man ude i en overloking.... men man kunne jo
> spørge i butikken, og hvis de ikke ved det, så gør dem lige opmærksom på

Jeg tror at det referer til AMDs frygtelige PowerRating (PR) som rater
f.eks. en ThunderBird 1,4 ghz til en ThunderBird 1800+. Det er lavet fordi
AMD mener at deres 1,4 kan sammenlignes med en P4 1,8 ghz i ydelse.

Efter min mening er PowerRating systemet forrykt men det er sådan AMD mener
at de kan slå forbrugerens fokusering på mhz! AMD burde i stedet satse på at
forklare forbrugeren at mhz kun er relevante når man sammenligner CPU er
samme mærke og model.

Fra : *Tweak*

Dato : 01-10-01 14:46

> [...]
at
> forklare forbrugeren at mhz kun er relevante når man sammenligner CPU er
Der kommer nye brugere hver dag det vil være en uoverkommelig opgave
--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : Thf

Dato : 01-10-01 15:25

> [...]
>f.eks. en ThunderBird 1,4 ghz til en ThunderBird 1800+. Det er lavet fordi
>AMD mener at deres 1,4 kan sammenlignes med en P4 1,8 ghz i ydelse.
Ifølge Sisoft sandra, så passer det meget godt, dog ikke i mem speed test
der er rdram noget for sig selv.
Har dog aldrig arbejdet med anTB 1,4, så jeg ved ikke hvordan det er i
real life. (Har selv en P4 1,7.)

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 30-09-01 22:21

"Peter Brandt Jørgensen" <peterbj@peterbj.dk> wrote in message

> [...]
> kender slet ikke PC'en....
>
> Er det mon en P4 der gemmer sig bag den forvirrende annonce, eller er de

Åh nej... det er sikkert AMD nye navngivning der allerede giver
misforståelser :-/ Athlon CPU'erne bliver nu sammenlignet med P4 og hopper
med på samme nummer som Cyrix lavede for nogen år siden (performance rating)
http://www.newz.dk/forum_item.php?id=19542

- Lars

Fra : Ivan G

Dato : 01-10-01 05:55

Det er en trykfejl........

selvfølgelig en p4....

Ivan G

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-10-01 08:52

On Sun, 30 Sep 2001 23:20:43 +0200, Lars J rgensen wrote:

> [...]
>med på samme nummer som Cyrix lavede for nogen år siden (performance rating)

Performance Rating, eller Pentium Rating som det oprindeligt hed
var et fælles project imellem Cyrix, AMD og IDT/Centaur...Da
Cyrix jo havde mest at vinde (30% hurtigere heltalsydelse) var
det dem der holdt fast i længst tid.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
A man attempting to walk around the world, drowned today.

Fra : Betin@

Dato : 01-10-01 13:59

In article <3bb76af3$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
peterbj@peterbj.dk says...
> Hej
>
> Med nogen undren ser jeg et tilbud i Electronic Worlds åbningsavis:

Mener du ikke Electric City?

Betin@

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 01-10-01 14:19

"Betin@" <FruGraaspurv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> In article <3bb76af3$0$239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> peterbj@peterbj.dk says...

> Mener du ikke Electric City?
>
> --
> mvh
> Betin@
Jo, naturligvis!

Sukkkk.... Her driller man dem, fordi de ikke kan lave en korrekt annonce,
og så kan fjolset ikke engang finde ud af at skrive det rigtige butiksnavn
af fra bladet.....

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)