Mysql & php
Fra : Henning Birch

Dato : 30-09-01 17:48

Hej

Jeg er ved at lave noget php interface til mysql og vil lave en insert.

Jeg har prøvet fra en kommandoprompt at bruge følgende

mysql -u root test_db < test_db.txt

Og det virker fint. Så prøver jeg at lave det samme i php

<?php
$link = mysql_pconnect ("localhost", "root")
or die ("Could not connect");

$db='test_db';

$result=mysql_query($db,"indholdet i test_db.txt",$link);

?>

Og det virker ikke. Forslag ?

--
Henning

Kører pt på win2000,php4.0.6, mysqlshareware3.22.34 - men skal have flyttet
til en linuxmaskine senere.

Fra : Johan

Dato : 30-09-01 17:56

> $result=mysql_query($db,"indholdet i test_db.txt",$link);
$fp = fopen("test_db.txt", "r");
$content = fread($fp, filesize("test_db.txt"));
fclose($fp);
$result = mysql_db_query($db, $content, $link);

mvh

Johan

Fra : Henning Birch

Dato : 30-09-01 18:18

"Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote in news:9p7iqh$rdo$1@sunsite.dk:

> $fp = fopen("test_db.txt", "r");
> $content = fread($fp, filesize("test_db.txt"));
> fclose($fp);
> $result = mysql_db_query($db, $content, $link);

Tak for hjælpen - jeg prøvede hvad du skrev og fik stadig en fejl. Jeg havde
glemt et ";" Nu virker det.

Men det du foreslår med at læse teksten med en fopen er smartere end hvad
jeg lavede før. Jeg lavede cut&paste.

--
Henning

Fra : Kim Emax

Dato : 30-09-01 17:59

"Henning Birch" <henning_birch@spamfælde.yahoo.com> skrev

> $result=mysql_query($db,"indholdet i test_db.txt",$link);
>
> ?>
>
> Og det virker ikke. Forslag ?

Du skriver vel ikke "indeholdet i test_db.txt" i din Query, vel?

Du har intet at bruge $result til her, da du prøver at hælde data I
databasen, ikke hente, right?

For mig at se mangler du en fileopen til at læse din tekstfil med mindre du
angiver, hvad der står i den... så tror jeg nu ikke du kan kaste flere
statements i en query... Smid dem i et array:

$query[]= "INSERT INTO db_test...osv";
$query[]= "INSERT INTO db_test...osv";
$query[]= "INSERT INTO db_test...osv";

og kør en

while(list($key, $my_query) = each($query)) {
mysql_query($my_query);
}

ellers vis os, hvad der står i test_db.txt

--
Take Care
Kim Emax