HJÆÆÆÆLP. Er der nogen der kan løse mit pr~
Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 17:16

Hej

Jeg har følgende system:

Athlon 1400 266 FSB
Asus A7M266
256 MB kingston DDR-ram
GeForce 2 GTS Deluxe 64 MB DDR-ram
Promise raid med 2 GXP 60 - 40 GB
Sound Blaster 1024
silverado til at køle cpu
DVD
Brænder
3 80 mm blæsere
350 W PSU

Mit problem er: Når jeg spiller går maskinen kold og lyden står og looper.

Jeg har kørt test på ram og cpu og her er ikke noget galt. Jeg har testet
grafikkort med 3dmark 2001 og efter 1 minut fryser billedet. Jeg har prøvet
at sætte grafikkortet over i en anden maskine og her kørte det upåklageligt.

Idle er min cpu 43-45 grader og grafikkortet 47 grader. Ved max load er cpu
52 grader og grafikkort 55 grader

Jeg har den nyeste driver til grafikkortet, den nyeste til bundkortet, den
nyeste DirectX og den nyeste driver til mit lydkort. Jeg har ikke opdateret
BIOS for jeg har ikke hørt noget dårligt om den udgave bundkortet er leveret
med.

Jeg har haft grafikkortet overclocket men ikke så meget at det skulle ha
taget skade.

Bundkortet blev leveret således at VI/O stod på 2.8 hvor default er 2.7 og
VI/O1 stod på 3.45 hvor default er 3.30 i følge manualen. Kan dette ødelægge
noget?? Jumperne har stået sådan i 2 måneder.

Cas latency står på 2.5 hvilket kingston anbefaler

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Jeg aner ikke hvad problemet er. Jeg har lidt på fornemmelse at en go gang
formatering kan hjælpe. Men det er min absolut sidste løsning for jeg ved
der er en anden løsning end format c:

Håber i kan hjælpe

Anders

Din computer larmer! tjek www.webconsult.dk

Fra : Chingachgook

Dato : 30-09-01 17:53

prøv at opdater din BIOS...... Det kan kun gøre godt (med medmindre det går
galt under selve processen )

Fra : Sm@rties.dk

Dato : 30-09-01 17:55

Det kan også være fordi at Athlon + GeForce ikke funker sammen!!! Det har
jeg ihvertfald hørt!!!

/Martin B.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-09-01 18:05

<Sm@rties.dk> skrev
> Det kan også være fordi at Athlon + GeForce ikke funker sammen!!! Det
har
> jeg ihvertfald hørt!!!

Det er noget vås. Jeg har også hørt at jorden er firkantet.

mvh
Peter

Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 18:45

LOLLER!!!! Er det ikke også noget med at jorden er lavet af ost??

Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 18:50

Eller var det månen???????????????

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-09-01 18:58

"Anders Madsen" <dsl47371@vip.cybercity.dk> skrev
> Eller var det månen???????????????

Nej, den er god nok - det er Jorden. Prøv at brække et stykke af, og
smag. Det smager lidt som Havarti.

mvh
Peter

Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 19:05

Tror du egentlig det vil hjælpe at gi min ram mere saft (volt). Jeg satte
volten ned fra 3.45 til 3.30 hvilket resulterede i større ustabilitet. Der
står i manualen side 20 at det er "for overclockers only" og at dette kan
resultere i nedsættelse af levetiden på ens komponenter.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-09-01 19:19

> [...]
kan
> resultere i nedsættelse af levetiden på ens komponenter.

Jeg vil anbefale dig at clocke alt tilbage til dets standardhastighed,
således at muligheden for denne årsag til ustabiliteten kan udelukkes. Du
skriver at du i længere tid har kørt med højrere spænding, hvilket
selvfølgelig godt KAN være årsag til dine problemer. Jeg tror bare, at
disse ville have vist sig hurtigere...

mvh
Peter

Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 19:23

Det er mærkeligt at bundkortet bliver leveret med den høje spænding. På asus
hjemmeside er der endda et spørgsmål om hvorfor jumperne er sat på 3-4 i
stedet for default 1-2. Svaret er bare at jumperne er sat på default 1-2,
færdig. Men jeg kan da godt se at det ikke passer for mine jumpere sad ikke
på 1-2 men 3-4. Og jeg tror da ikke jeg er den eneste.

Lortecomputer

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-09-01 21:57

> [...]
ikke
> på 1-2 men 3-4. Og jeg tror da ikke jeg er den eneste.

Ja, det er da lidt underligt med de jumpere - men prøv nu med en
geninstallation af Windows før, du dødsdømmer skidtet.

mvh
Peter

Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 19:25

Hva med strømforsyningen?? Kan den ikke være ustabil?? Det er en 350 W fra
NoiseControl.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-09-01 21:59

"Anders Madsen" <dsl47371@vip.cybercity.dk> skrev
> Hva med strømforsyningen?? Kan den ikke være ustabil?? Det er en 350 W
fra
> NoiseControl.

Næppe. Check i Bios, og se om den leverer den påkrævede spænding. Vend
evt tilbage med resultaterne derfra.

mvh
Peter

Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 22:02

Hvordan tjekker jeg dette i BIOS???

Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 22:21

Jeg har tjekket lidt volt i ASUS probe.

den der hedder + 12 V står på 12.281 V
+ 5 V står på 4.838 V (her vil jeg sige at der var noget galt, men jeg ved
ikke nok om dette)
+ 3.3 V står på 3.344 V
og Vcore står på 1.744 - 1.76 V

Mange tak for din hjælp indtil videre Ragga Muffin!!

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 30-09-01 23:13

"Anders Madsen" <dsl47371@vip.cybercity.dk> skrev
> Jeg har tjekket lidt volt i ASUS probe.

Lige så godt som bios

> den der hedder + 12 V står på 12.281 V
> + 5 V står på 4.838 V (her vil jeg sige at der var noget galt, men jeg
> [...]

Ingen grund til bekymring over de små afvigelser. I øvrigt bruges 5V så
vidt jeg husker også kun til diskettedrevet.
Din strømforsyning er hermed frikendt!

> Mange tak for din hjælp indtil videre Ragga Muffin!!

Selv tak. Håber det det engang fører til noget

mvh
Peter

Fra : Roland

Dato : 01-10-01 03:32

Hej!

Jeg tror du tager lidt fejl. Så vidt jeg ved, bruger alle drev i maskinen
( Dvs. harddiske, cd-rom, dvd cd-brænder og diskettedrev. ) 5 V til
styrerelektronikken og 12 V til motorerne.

Roland

Fra : Anders Madsen

Dato : 01-10-01 14:20

Hvad sker der hvis man OC'er sit grafikkort??? Jeg har haft det oppe og køre
30 MHz mere end default i 2 måneder. Kan dette æde mit kort?? Det ville jeg
umiddelbart ikke tro for jeg har jo prøvet kortet i en anden maskinen og her
kørte det fint??

Jeg har været ved forhandler i dag. Han sagde AGP x2. Prøv det! Eller pil
dit netkort ud. Hvor fedt er det at pille sit netkort ud og finde ud af at
det er det der er problemet hvilket så betyder jeg ikke kan spille over
nettet og så er der ingen grund til at spille!

Anders

Fra : Michael Just

Dato : 01-10-01 14:27

Pil dit lydkort ud i stedet, og se om det hjælper.
Havde samme problem, og hos mig lå årsagen i lydkortet.

Michael

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 01-10-01 15:09

> [...]
> det er det der er problemet hvilket så betyder jeg ikke kan spille over
> nettet og så er der ingen grund til at spille!

Ikke desto mindre skal du prøve. Et defekt netkort kan godt få computeren
til at låse i tide og utide, og forårsage mange grå hår og søvnløse
nætter, før man lokaliserer fejlen. Tro mig - jeg har prøvet det...

mvh
Peter

Fra : Anders Madsen

Dato : 01-10-01 18:54

Jeg har fundet ud a fat jeg har et multimedielydkort som ikke har nogen
driver?? Det er ikke mit lydkort for det har jeg geninstalleret driveren
til. Jeg kan heller ikke finde ud af hvor det sidder henne. Der står PCI-bus
0, enhed 5, funktion 0 i egenskaber for kortet. Kan det være onboard
lydkort?? Skal jeg ikke deaktivere denne enhed??

Jeg har lige ændret hvilke tests 3dmark skulle køre. Test 2 kan den ikke
køre men alle de andre kører fint. Jeg har kørt i 30 time med og uden
netkort uden maskinen er gået kold.

Nu vil jeg gennemteste lortet i Soldier of Fortune!!! Mit navn er DK*NZC
hvor DK* er med rødt og NZC er med hvidt!! Bare kom an!!

Anders

Fra : Anders Madsen

Dato : 01-10-01 20:38

Nå men det var ikke meget sof det blev til!!

Jeg har slået AGPx4 fra og sat AGP apture tilbage til 64 (før 128). Det
hjalp faktisk. Jeg kan køre alle 3dmark tests undtagen nr 2 uden at maskinen
går ned. Men lige nøjagtig test 2 kan maskinen ikke køre uden at gå ned. Alt
andet har jeg kørt flere gange problemfrit. Jeg fatter intet.

Jeg vil teste videre!!

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 01-10-01 20:44

> [...]
> 0, enhed 5, funktion 0 i egenskaber for kortet. Kan det være onboard
> lydkort?? Skal jeg ikke deaktivere denne enhed??

Ja, hvis du har onboard lyd, og et alm. lydkort ved siden af, skal du
selvfølgelig ikke have begge aktiveret. Kig i manualen til bundkortet for
at se, hvordan du deaktiverer on-board lyden.
Hvis det bare er to drivere for det samme lydkort, skal du selvfølgelig
bare trykke "fjern" på den ene af driverne.

> Jeg har lige ændret hvilke tests 3dmark skulle køre. Test 2 kan den
ikke
> køre men alle de andre kører fint. Jeg har kørt i 30 time med og uden
> netkort uden maskinen er gået kold.

30 timer lyder ellers ret stabilt. Men altså stadig noget underligt, at
den går kold ved test 2. Har du prøvet at geninstallere directx8.1a
(eller hvad der nu er den nyeste version)

Har du prøvet at installere Win2K igen? - du kan evt. bede
installationsprogrammet om at installere en Win2K ved siden af den
eksisterende installation. Så vil du have mulighed for at teste om dette
skulle hjælpe - og hvis ikke, sletter du bare den nye installation igen.

> Nu vil jeg gennemteste lortet i Soldier of Fortune!!! Mit navn er
DK*NZC
> hvor DK* er med rødt og NZC er med hvidt!! Bare kom an!!

Gider ikke - er uhyre dårlig i den slags spil

mvh
Peter

Fra : Anders Madsen

Dato : 01-10-01 20:55

30 timer!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg mente 30 minutter!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har installeret directx8 (den nyeste til 2k). Hjalp ikke. Jeg prøver at
installere en ny gang win2k i morgen!! Jeg er sgu for træt af den
lortemaskine til at gøre det nu!!!

Har du meget erfaring med computere Ragga Muffin???

Anders

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 01-10-01 23:43

> [...]

prøver at
> installere en ny gang win2k i morgen!! Jeg er sgu for træt af den

God fornøjelse

> Har du meget erfaring med computere Ragga Muffin???

Bare kald mig Peter Tja... Har været med siden de glade Commodore
64-dage, og har arbejdet intenst med computere lige siden. Så lidt
erfaring har jeg da...

mvh
Peter

Fra : Anders Madsen

Dato : 02-10-01 17:20

Det var tider med C64!!! Der var der sgu aldrig noget galt! Der kørte lorte
bare derudaf! Jeg tror jeg bytter min maskinen til en C64!! Det ved man da
hva er!!!!!!

Windows er den største masseproducerede virus og folk opdaterer den
glædeligt!!!

Jeg har lige installeret via 4in1 v33. Det har stadig ikke hjulpet på test 2
i 3dmark. Men jeg spillede i 30 min uden den gik kold!!! Fremskridt!!

Anders

Fra : Mathias Kellermann

Dato : 03-10-01 12:21

For mig lyder det som om det er et driver problem som er knyttet Direct3D.
Det var det i hvert fald for mit vedkommende. Prøv evt. at nedgradere til
Dx7. Eller lad helt være med at køre D3D og hold dig til OpenGL. Ellers prøv
alle drivere du kan få fat i. Hvis du spiller Counter-Strike så prøv at
kigge på
http://forums.counter-strike.net for du er med garanti ikkeden eneste der
sidder med det problem!!!

Hilsen Mathias

Anders Madsen <dsl47371@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9p7ggo$fh8$1@news.cybercity.dk...

Fra : Anders Madsen

Dato : 03-10-01 15:16

Hej!

Jeg tror jeg har fundet problemet! Jeg har skiftet min driver ud til
grafikkortet. I stedet for asus driver til kortet prøvede jeg detonatorXP og
nu kører lortet bare!!!! Jeg har også installeret vias 4in1 v33 men
detonatoren var det som fik det hele til at køre igen!

Anders