Problemer med printerport !!!!!
Fra : Lars H. Andersson

Dato : 30-09-01 15:30

Hej i gruppen.

Jeg vil høre om der er en som kan hjælpe mig.
Jeg har et problem med en helt ny computer som jeg har købt. computeren er
en 1300 Mhz AmdK6 Thunderbird.

Jeg havde i forvejen en HP deskJet 720C som hidtil har kørt uden problemer
på den gamle 486´er.

Mit problem er at når jeg vil udskrive fra word på computeren, begynder
printeren at skrive, men efter et lille stykke tid melder den fejl i form
af: "computeren kan ikke kommunikere med printeren" osv. Det sker ikke
altid når jeg udskriver men ofte. og nu er det blevet sådan, at jeg sidder
og venter på at der skal komme et "ding" fra computeren samtidig med at
fejlmeddelelsen kommer på skærmen.
Og nogen gange sker det når jeg har udskrivet 6-7 kopier andre gange sker
det allerede ved den første kopi !!!!
Hvad kan der være galt???? Jeg har anvendt original CD-romén som fulgte med
printeren da jeg købte den.
Jeg anvender nu Windows 98 på min nye PC (Den gamle køret med Win 95 og der
var der ingen problemer overhovedet)

Med venlig hilsen

Lars A.

Fra : Mikkel Olsen

Dato : 30-09-01 16:44

Måske skulle du kigge efter en ny driver ???

Prøv. www.hp.dk

Fra : Ricki Susic

Dato : 01-10-01 07:59

Det kan evt. også være at parallelporten er sat forkert op i Bios. Check
evt. hvad der står i manualen til printeren, og se derefter i bios om det
stemmer overens. Jeg har engang prøvet noget lignenede med en ekstern CD-RW,
hvor den blot skulle justeres i bios.

Hilsen Ricki