Min Apache server virker ikke.....er der e~
Fra : Bo Hedegaard

Dato : 30-09-01 12:17

Hej Alle.

Jeg har lige prøvet at installere en Apache server på min pc, men det virker
ikke når jeg skriver http://127.0.0.1/ i min Browser...fortvivlende, hvad
gør jeg forkert ?

Det er version "1.3.20-win32-src-r2.msi " Apache software jeg bruger.
Mit styresystem er Win98se.
Jeg har kabelforbindelse
Bruger BlackIce firewall
Browser I.E 5.5

Håber på lidt hjælp.
Mvh Bo Hedegaard.

Fra : Henning Birch

Dato : 30-09-01 12:24

"Bo Hedegaard" <bo@sojo.dk> wrote in

> Hej Alle.
>
> Jeg har lige prøvet at installere en Apache server på min pc, men det
> virker ikke når jeg skriver http://127.0.0.1/ i min
> Browser...fortvivlende, hvad gør jeg forkert ?

Har du en dos-box med et Apache-window. Hvis ikke er den slet ikke startet.

--
Henning

Fra : Bo Hedegaard

Dato : 30-09-01 12:30

> Har du en dos-box med et Apache-window. Hvis ikke er den slet ikke
startet.

Hej Henning.
Ja...men jeg har hentet et smart lille program, som kan starte og lukke
Apache softwaren fra windows, det hedder "apmgr" virker fint jeg har testet
det, og får en linie som fortæller mig at syntax er ok ??

Mvh. Bo Hedegaard.

Fra : Henning Birch

Dato : 30-09-01 13:45

> Ja...men jeg har hentet et smart lille program, som kan starte og lukke
> Apache softwaren fra windows, det hedder "apmgr" virker fint jeg har
> testet det, og får en linie som fortæller mig at syntax er ok ??

Kender jeg ikke. Brug dog den der følger med apache - det skal virke. Bemærk
Apache kan ikke køre som en service på win95/win98/winME. Det kræver
winNT/win2000. At det ikke kører som service betyder at der SKAL være en
dos-box for at Apache kører. Med hensyn til httpd.conf (som er den du skal
rette i hvis du retter noget) skal du sørge for at linien der starter med
DocumentRoot "c:/apache/htdocs"
efterfølges af en linie med
"<Directory "c:/apache/htdocs">"

Du skal altså rette i 2 linier for at få den til at pege på rette bibliotek.

Hvis det heller ikke hjælper kan du poste din httpd.conf i news://dk.binaer
så tager jeg et hurtigt kig på den.

Du skriver iøvrigt at det ikke virker : kan du ikke uddybe det lidt.

--
Henning

Fra : Rasmus Weber

Dato : 30-09-01 16:21

| Apache kan ikke køre som en service på win95/win98/winME. Det kræver
| winNT/win2000. At det ikke kører som service betyder at der SKAL være en
| dos-box for at Apache kører.

Ikke nødvendigvis. Jeg har også prøvet apmgr og det virkede fint. Man slap
for dosboxen og havde istedet et lille ikon nede ved uret.

--
-Rasmus Weber

<? If ($problem != solvable):
Blame(Someone else);
Endif; ?>

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-09-01 12:34

"Bo Hedegaard" <bo@sojo.dk> wrote in message
> Jeg har lige prøvet at installere en Apache server på min pc, men det
virker
> ikke når jeg skriver http://127.0.0.1/ i min Browser...fortvivlende, hvad
> gør jeg forkert ?

Har du fulgt en installations-guide, eller har du bare downloadet og prøvet
dig frem?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Bo Hedegaard

Dato : 30-09-01 12:40

> Har du fulgt en installations-guide, eller har du bare downloadet og
prøvet
> dig frem?

Hej Niels.
Jeg har fulgt en inst. guide, men det eneste som skulle gøres manuelt, var
at ændre servername til ServerName 127.0.0.1, (da jeg kun skal bruge det til
forsøg på min egen pc)

Mvh Bo.

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 30-09-01 15:31

> [...]
> Hej Alle.
>
> Jeg har lige prøvet at installere en Apache server på min pc, men det

Har du prøvd http://localhost/ ???

<!-- Klipp klipp -->

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Bo Hedegaard

Dato : 30-09-01 19:43

Hej med Jer.

Jeg har flere gange set at I skriver at det burde virke......så jeg
afinstallerede apache, og kørte en scanreg fra før apache tiden, og
installerede det herlige software igen....og nu virker det , jeg stryger
straks videre med php som Rasmus tidligere har anbefalet
Så mange tak for de mange gode råd, nu virker det

Mvh Bo Hedegaard.