Skal man have 2 x rambus modul for at køre~
Fra : boble

Dato : 30-09-01 04:26

Hey

Jeg læste inde på PRC's hjemmeside ved et ram modul at man _skulle_ have 2
stk rammoduler, dvs 2 x 128 mb eller 2 x 256 osv. for at det ville køre.

Er dette rigtigt ?

mvh ijk

ps. bundkortet er et asus p4t-e

Fra : boble

Dato : 30-09-01 04:28

En lille tilføjelse

Rammodulet er samsung 256 mb

Fra : Remmen

Dato : 30-09-01 07:21

"boble" <smileyco@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
have 2
> stk rammoduler, dvs 2 x 128 mb eller 2 x 256 osv. for at det ville

Hej,

Det er rigtigt at Rambus ram skal monteres i par. Men... Man kan svjv
montere en 'dims' (mangler et bedre ord for den) i den anden ramslot som
får bundkortet til at tro der sidder to ram blokke når der kun monteres
en.

Lars

--
www.matrixgames.com <-- Free wargames for download.
www.truecombat.com

Fra : boble

Dato : 30-09-01 07:39

Hej

OK tak for dette svar

Det ville selvf. være en fordel med dette modul, så sparer jeg jo besværet
med at sælge 2 x 128 mb rdram og købe 2 x 256 i fremtiden. For så kunne jeg
nøjes med et.

Kender du en forhandler på denne dims ?

mvh ijk

Fra : Wizeguy

Dato : 30-09-01 11:11

"boble" <smileyco@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> med at sælge 2 x 128 mb rdram og købe 2 x 256 i fremtiden. For så kunne

Lige et godt råd:

Det er meningen at man skal køre med 2 Rambus moduler ad gangen på et
Pentium 4 system!! Ellers kan du slet ikke udnytte Pentium 4's
hukommelsesbånbredde. Dit system vil derfor køre markant langsommere med
1x256 mb modul end 2x128 mb.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Peter Pan

Dato : 30-09-01 12:14

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pentium 4 system!! Ellers kan du slet ikke udnytte Pentium 4's
> hukommelsesbånbredde. Dit system vil derfor køre markant langsommere med

....Og lige for at rætte op på det der er sagt her inden boble går ud og
køber forkert ind!

På P4 systemmer med i850 chipsættet skal rammen sidde som 2 eller 4
moduller. Det vil ikke virke med 1 eller 3 moduler.

Den lille "dims" man bruger er hvis man ikke fylder alle 4 ramslots op med
ram, så skal der sidde en sådan "dims" i de tomme ramslots. Altså hvis
bundkortet har 4 ramslots og du kun propper noget i 2 af dem, skal der sidde
2 "dimser" i de 2 tomme slots.

Disse "dimser" følger normalt med bundkortet (med mindre der kun er 2
ramslots).

Disse "dimser" hedder iøvrigt Continuity RIMM (CRIMM)
(og i kan se et billed af dem her:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1467&p=2 )

Mvh
Anders

Fra : Thf

Dato : 30-09-01 15:24

> [...]
>ramslots).
>
>Disse "dimser" hedder iøvrigt Continuity RIMM (CRIMM)
Dette er korrekt, med mit P4T medfølgte 2 stks dummies ), for ellers
booter svinet ikke.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S