Kattekilling???
Fra : Morten E Larsen

Dato : 30-09-01 02:42

Hej,
Jeg ville så gerne ha' en kat, men bor i Kbh, uden mulighed for at den kan
komme ud at besørge!!!!!!- Ihvertfald vil jeg ikke udsætte den for at skulle
løbe mellem Vesterbrogade og Gl. Kongevej!!!!!
Er det synd for katten at være udelukkende indekat?????? Jeg er botaniker og
dyrker derfor en del planter- hvad med dem????? er det enten eller??????

Hører meget gerne fra personer med erfaring på "indendørskatte"!

Morten

Fra : Maj-Britt

Dato : 30-09-01 08:00

Hej Morten,

Jeg kan sagtens forstå at du gerne vil ha' kat - jeg har selv 4 og kunne
ikke drømme om at leve uden Med hensyn til at holde katten indendørs -
især i København o.lign. - syntes jeg bestemt ikke er synd - tværtimod
Du kan sagtens holde dem beskæftiget og stimuleret med legetøj og
klatremiljøer osv. - jeg har anskaffet et gulv til loft klatremiljø fra
Likita import ( er ikke nær så dyrt, som de miljøer du kan købe hos
dyrehandlere mm.) og de penge er godt givet ud Med hensyn til dine
grønne planter vil jeg anbefale dig, at undersøge hvorvidt netop de planter
du har er giftige for katte ( jeg ved der findes en liste på nettet
somewhere, men jeg har desværre ikke linket og bladet huskatten har også
bragt en omfattende og overskuelig liste ), da ihvertfald mine mislinger
ikke kan holde "nallerne" væk Der findes naturligvis planter, der er
beregnet til små misse maver - kattegræs, Nilgræs og stuebambus, som kattene
eelsker at gnaske i .

Håber du kan bruge mit svar i dine overvejelser

Mvh Maj-Britt

Fra : Trine

Dato : 30-09-01 08:08

Nu er jeg forvirret....er det ikke dig der har skrevet indlægget "katte
elsker" ??? har du ikke en kat i forvejen??

Mvh
Trine

Ps Velkommen i gruppen

Fra : Mette Bjørnstad Rahm

Dato : 30-09-01 21:32

> Nu er jeg forvirret....er det ikke dig der har skrevet indlægget "katte
> elsker" ??? har du ikke en kat i forvejen??

Måske bor den "gamle" kat hos hans forældre, han var jo "kun" 11 da han fik
den ???? Lad os få det opklaret !! *smile*

Og som de andre skriver du kan sagtens have dine katte indendørs sålænge de
har mulighed for at klatre lidt og får opmærksomhed
Jeg har 3 katte og det fungerer fint..... jeg tager dem nogle gange med ud
at gå tur i snor, men dette er ikke nødvendigt, det er kun hygge for os alle
sammen

Velkommen til gruppen, stil bare alle de spørgsmål du har, vi skal alle
prøve at besvare dem så godt som muligt

Venligst

Mette Rahm

--

-----
Killinger til salg/Kittens for sale

Fra : Morten E Larsen

Dato : 12-10-01 21:30

Kære Trine og Maj-Britt,

Tusind tak for jeres svar.

Kære Trine;
jeg har en kat der er fra 1981 og som bor hos mine forældre. De havde aldrig
regnet med at hun ville blive så gammel, men hun er en stolt pige der rejser
sig hver gang hun ser en ræv eller anden kat i haven!
Ræven løber som regel væk, men den anden kat tager kampen op, hvilket
medfører at min kat får skrammer. Hun har altid været en bandit...

Maj-Britt,
Tak for dit søde svar.
Jeg må erkende at jeg stadig er i tvivl om hvorvidt jeg skal have kat. Kan
jeg nøjes med en? eller skal det være flere?
En del af mine planter tilhører slægten "Euphorbia" (sukkulenter) som er
giftige, for både mennesker og dyr. De benytter nemlig saften som
forsvarsmiddel og undgår derved at blive "spist".

Skal jeg droppe tanken om katte eller.....

K&K,

Morten

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-09-01 17:53

d. 30/09/01 3:42 skrev Morten E Larsen på moerla@worldonline.dk i artiklen
9p5tab$ioi$1@sunsite.dk:

> [...]
> dyrker derfor en del planter- hvad med dem????? er det enten eller??????
>
> Hører meget gerne fra personer med erfaring på "indendørskatte"!

Hej Morten

Jeg har to indekatte, der trives fint. Jeg ser sådan på det, at der er en
masse ting de _ikke_ kommer ud for - især her inde i byen... Og da de aldrig
har prøvet andet, så savner de ingenting.
Jeg har en liste liggende på min hjemmeside om planter der skulle være OK
sammen med katte. Jeg har nemlig selv en af dem, der tror de alle sammen
hedder "kattegræs" - og det kostede hende en mindre forgiftning da hun
var helt lille - og jeg var grøn som katteejer. Synderen hed i øvrigt
Fredslilje - og den og de fleste af mine andre planter røg ud kort efter. På
den anden side kender jeg folk der har katte _og_ masser af planter. Deres
katte er slet ikke interesseret. Jeg tror det kommer an på den enkelte kat.
Desværre finder man nogen gange først ud af hvilken slags kat man har, når
den tager en bid af potteplanten - og langt de fleste af vores potteplanter
og buketblomster er giftige for katte - desværre.
http://sitecenter.dk/ann_rudbeck/ugiftigeplanter/
--
Mange hilsner fra Ann R