req: Hjælp til FXP
Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 30-09-01 02:20

Denne besked er crossposted i dk.edb.internet,
dk.edb.internet.udbydere.xdsl, da jeg ikke vidste hvilken en der var den
bedste til formålet.

Jeg forsøger at FXP mellem 2 servere som der understøtter FXP.
Jeg har TDC NE2 med Speedstream 2601 router.
Jeg bruger FlashFXP.
Fejlen er copy/pasted herunder. håber i kan hjælpe.

STOR FTP Online Check Setup.exe
150 Opening data connection for FTP Online Check Setup.exe.
RETR FTP Online Check Setup.exe
150 Opening data connection for FTP Online Check Setup.exe (1652090 bytes).
425 Cannot open data connection (10061).
Transfer Failed!
TYPE A
200 Type set to A.
PASV
227 Entering Passive Mode (217,157,198,109,54,143)
LIST
150 Data connection accepted from 62.243.51.120:4649; transfer starting.
226 Transfer ok
TYPE A
200 Type set to A.
PASV
426 Cannot retrieve.Aborting.(Error #0)
227 Entering Passive Mode (212,242,184,102,93,211)
LIST
150 Opening data connection for directory list.
226 File sent ok.
Transfer queue completed
1 File failed to transfer

/Rasmus

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 30-09-01 13:22

> Jeg forsøger at FXP mellem 2 servere som der understøtter FXP.
> Jeg har TDC NE2 med Speedstream 2601 router.
> Jeg bruger FlashFXP.
> Fejlen er copy/pasted herunder. håber i kan hjælpe.

Er de to servere bag NAT ligesom dig. ?
Jeg har det samme problem, fordi jeg selv er bag NAT .. jeg kender ikke det
nøjagtige problem, andet at det har noget at gøre med passive/aktiv ftp - og
det funker bare ikke, så vidt jeg ved.
Jeg løser det ved at fxp fra en Linux shell på en box der ikke er bag NAT
eller firewall - v.hj.a.pftp ( http://pftp.suxx.sk )

Nogle der kender en bedre måde at løse det på ?

/Klaus

Fra : Søren Andersen

Dato : 01-10-01 12:48

Du kan ikke FXP fra en win2k/98/NT maskine ... find en UNIX/Linux at FXP fra
og det kører derud af (det er ihvertfald min erfaring)

Følgende er tager fra linket længere nede på side:

"At least one of the two remote hosts has to be a non-NT FTP-server, like a
UNIX host or anything else. "

Modtageren er ligegyldig .. det er afsenderen der har betydning, det er
ihvertfald min konklussion !

Der står også en del "guf" her !
http://www.ultimatefxp.f2s.com/tutorials/tutorial.htm

--
Søren Andersen

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 01-10-01 12:52

> Du kan ikke FXP fra en win2k/98/NT maskine ... find en UNIX/Linux at FXP
fra

Det er så ikke helt korrekt - jeg har ingen problemer med at FXP fra en
G6FTP til en anden G6FTP (der er sat op til at tillade PASV kommandoer)
Men du har da ret i at det kører bedre med en *NIX ftpd - det meste kører jo
bedre på *NIX end Windows

/Klaus

Fra : Søren Andersen

Dato : 01-10-01 13:05

"Klaus Agnoletti" <ultra@XXXmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> G6FTP til en anden G6FTP (der er sat op til at tillade PASV kommandoer)
> Men du har da ret i at det kører bedre med en *NIX ftpd - det meste kører

Og hvilke OS kører disse G6FTPer så på ?

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 01-10-01 13:09

> Og hvilke OS kører disse G6FTPer så på ?

De kører Winblows (http://www.gene6.com/) - den har skiftet navn til
bulletproof server - men koden er den samme
Det er nok den bedste ftpd til Windows - men det siger jo heller ikke
alverden.

/Klaus

Fra : Søren Andersen

Dato : 01-10-01 14:14

> De kører Winblows (http://www.gene6.com/) - den har skiftet navn til
> bulletproof server - men koden er den samme
> Det er nok den bedste ftpd til Windows - men det siger jo heller ikke
> alverden.

Jeg kører skam selv med G6 (og min hedder G6, en lidt ældre version)

Well. jeg er bare lidt forundret over du kan få det til at virke på Windows
OS. Nå men jeg må jo tilbringe lidt flere søvnløse nætter på at få det til
at virke.

--
Søren Andersen

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 01-10-01 17:08

Nu virker mit også med TDC NE2....

Fra : Søren Andersen

Dato : 02-10-01 00:00

"Rasmus Lauritsen" <razzia@phreaker.net> skrev i en meddelelse
> Nu virker mit også med TDC NE2....

Og kan vi lige få en forklaring på hvordan du fixede det ?

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 02-10-01 14:19

well, skal prøve. Men jeg ved ikke helt om det er korrekt, da den ene server
er skiftet ud.

Router opsætning:
Ved "Specielle Internet applikationer" tilføjes et interval fra 50000 til
510000. Både udgående og indgående sættes til TCP.

FlashFXP:

Options - Preferences - Proxy / Firewall / Ident
Indsæt samme port range derinde...

Held og lykke!

/Rasmus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-10-01 02:16

On Mon, 1 Oct 2001 14:04:31 +0200, "Søren Andersen"
<[nospam]@[nospam].dk> wrote:

>Og hvilke OS kører disse G6FTPer så på ?

Efter en simpel Google-søgning, så:
http://www.bpftpserver.com/overview.html
Win9x, WinNT, Win2K (og sikkert også flere Win's)

(og http://www.bpftpserver.com/gene6.html for en god ordens skyld)

--
- Peter Brodersen

Fra : Søren Andersen

Dato : 02-10-01 10:17

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse

> Efter en simpel Google-søgning, så:
> http://www.bpftpserver.com/overview.html
> Win9x, WinNT, Win2K (og sikkert også flere Win's)
>
> (og http://www.bpftpserver.com/gene6.html for en god ordens skyld)

Nu tænkte jeg nu mere på hvad styresystem Klaus kørte sin G6FTP på .. jeg
ved skam godt G6 virker i de fleste Windozer !

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 03-10-01 20:37

> Nu tænkte jeg nu mere på hvad styresystem Klaus kørte sin G6FTP på .. jeg
> ved skam godt G6 virker i de fleste Windozer !

pt kører jeg ikke nogen - jeg har glftpd på min Linux box. Har du problemer
med at fxp fra en ftp til en anden der begge (eller bare den ene) er bag
NAT, har det givetvis ikke noget med ftpserveren specifikt at gøre, men
'bare' det faktum at kombinationen af NAT, PASV/PORT ftp og fxp er _meget_
dårlig.

/Klaus