SMTP via "fremmed" forbindelse/IP
Fra : alwresuihalert

Dato : 30-09-01 00:36

Jeg har dialup konti hos både Uni2, Cybercity og TDC. Kan jeg vha. password
el. bruge en af deres SMTP servere når jeg er på nettet via andre
forbindelser en den respektives. Altså kan jeg fx bruge uni2's server når
jeg er på cybercity dialup eller en tilfældig fast linie?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 30-09-01 01:10

alwresuihalert wrote:

> [...]
> via andre forbindelser en den respektives. Altså kan jeg fx bruge
> uni2's server når jeg er på cybercity dialup eller en tilfældig

Hvad TDC angår et det et sikkert nej. Jeg ved ikke med de andre 100%,
men sandsynligheden for at de tillader det er meget lille. Det er dog
muligt at der findes en eller flere udbydere der tillader SMTP efter et
successfuldt POP - jeg ved dog ikke lige hvem det skulle være.

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 30-09-01 01:42

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote:

> [...]
>muligt at der findes en eller flere udbydere der tillader SMTP efter et
>successfuldt POP - jeg ved dog ikke lige hvem det skulle være.

Uni2. Virker for det meste, men hvis det ikke gør, er der ikke nogen
der aner noget. Alternativt er der en tilmeldingside, der åbner i 1
time.
--
Svend Olaf

Fra : Peter

Dato : 30-09-01 07:47

Orange tillader i et ikke særligt veldefineret omfang det samme.
Når man bruger den indbyggede SMTP/POP3-klient på en Ericsson
T39 mobiltelefon hos Orange, kan man kun sende post, hvis der
samtidigt er ny indgående post. Nogle kyndige mennesker har udtalt,
at det nok er en "POP3 før SMTP-procedure" - men hvorfor den
kun virker, når der er ny indgående post, kan ingen forklare.

"Svend Olaf Mikkelsen" skrev
> Virker for det meste, men hvis det ikke gør, er der ikke
> nogen der aner noget.

Orange kan heller ikke forklare noget - men det kan jo ikke undre.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 30-09-01 08:38

On 30 Sep 2001 00:10:26 GMT, "Niels Callesøe"

de har da ellers en asmtp-server

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 30-09-01 01:25

On 30 sep 2001 alwresuihalert enriched usenet with:

> [...]
> andre forbindelser en den respektives. Altså kan jeg fx bruge uni2's
> server når jeg er på cybercity dialup eller en tilfældig fast linie?

Som TDC-kunde kan du bruge asmtp.mail.dk med dit pop3 username/password.
uanset hvilken udbyder du er koblet op gennem

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Usenet ville være et fredeligere sted uden danske radio-amatører

Fra : Henning

Dato : 02-10-01 14:09

>Som TDC-kunde kan du bruge asmtp.mail.dk med dit pop3 username/password.
>uanset hvilken udbyder du er koblet op gennem

Dvs. jeg opretter en tilfældig gratis konto, og har pludselig en
"relay"-server? Jeg tvivler...

Henning

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 02-10-01 14:15

On Tue, 02 Oct 2001 15:08:41 +0200, Henning <Ingenreklamer@tak.dk>
wrote:

>Dvs. jeg opretter en tilfældig gratis konto, og har pludselig en
>"relay"-server?

tilfældig som i "det skal være en tdc-konto"

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Peter

Dato : 02-10-01 14:23

"Henning" <Ingenreklamer@tak.dk> skrev

> Dvs. jeg opretter en tilfældig gratis konto, og har pludselig
> en "relay"-server? Jeg tvivler...

Nej. Det vil sige, at du med dit pop3 username/password til
din *pop3-konto hos TDC* (og altså ikke en hvilken som
helst gratis mailkonto) kan sende post, uanset hvordan du
forbinder til asmtp.mail.dk.

Fra : Jens

Dato : 03-10-01 20:40

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Som TDC-kunde kan du bruge asmtp.mail.dk med dit pop3 username/password.
> uanset hvilken udbyder du er koblet op gennem

Korrekt, men du glemmer at det er strengt nødvendigt at afsender e-mail
adresse er den fra TDC kontoen. Hvis man benytter en anden afsender e-mail
adresse virker det ikke!
Død hamrende irriterende synes jeg, hvis man benytter flere e-mail adresser!

Jens

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 03-10-01 21:38

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev:
> [...]
e-mail
> adresse virker det ikke!
> Død hamrende irriterende synes jeg, hvis man benytter flere e-mail

Jeg bruger pasmtp som udgående mailserver, og kan sende fra
mine gamle adresser også. Bl.a de gamle fra get2net som ikke
er stoppet endnu.
Ghita

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 03-10-01 21:44

"Ghita Cecilie Jallow" <mammas@bonbon.net> skrev:

> Jeg bruger pasmtp som udgående mailserver, og kan sende fra
> mine gamle adresser også. Bl.a de gamle fra get2net som ikke
> er stoppet endnu.
> Ghita

UPS. pasmtp.tele.dk
Om det er anderledes fordi det er i et netværk ved jeg ikke.
Ghita

Fra : Niels Callesøe

Dato : 03-10-01 22:53

Ghita Cecilie Jallow wrote:

> UPS. pasmtp.tele.dk
> Om det er anderledes fordi det er i et netværk ved jeg ikke.

Det er anderledes, fordi det ikke er den samme server (forskellige
regler).