2 grafikkort??
Fra : Sjaelf

Dato : 29-09-01 21:14

Hej
Nybegynderspørgsmål; kan man opgradere med/sætte et ekstra grafikkort i en
maskine, hvor der allerede sidder et onboard?
Og hvis man kan, får man så de flere ram-ressourcer, som onboardkortet nu
bruger??

Mange tak, hvis nogen gad

Vh Sjaelfre

--
Posted from 59.ppp1-2.ski.worldonline.dk [212.54.89.187]

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-09-01 21:23

"Sjaelf" <sjaelefred@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Nybegynderspørgsmål; kan man opgradere med/sætte et ekstra grafikkort i en
> maskine, hvor der allerede sidder et onboard?

Ja. Medmindre du vil køre med 2 skærme er det så smartest at slå
onboard-kortet fra i BIOS.

> Og hvis man kan, får man så de flere ram-ressourcer, som onboardkortet nu
> bruger??

Ja. Bl.a. netop derfor.

/Chr

Fra : Mads Ingvar

Dato : 29-09-01 21:43

"

> Ja. Medmindre du vil køre med 2 skærme er det så smartest at slå
> onboard-kortet fra i BIOS.

/Chr

Hej Chr.
Tak for svaret. Et til nybegynder Hvordan/hvor går jeg ind i BIOS, da jeg også
skal have jekket min generelle ram-opsætning

Forhåndstak-Sjae..

--
Posted from 59.ppp1-2.ski.worldonline.dk [212.54.89.187]

Fra : Christian Mygind

Dato : 29-09-01 22:09

"Mads Ingvar" <sjaelefred@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hej Chr.
> Tak for svaret. Et til nybegynder Hvordan/hvor går jeg ind i BIOS, da jeg
også
> skal have jekket min generelle ram-opsætning

Det afhænger af maskinen.
På de fleste skal du taste "DEL" lige efter RAM'en er talt op.
På IBM'er er det ofte F1, på Compaq's er det F10, når curseren blinker
øverst til venstre under opstart.

/Chr

Fra : Mathias Kellermann

Dato : 29-09-01 23:43

Har lige postet dette i en anden tråd. Men alligevel:

Inden du dog skifter kort så sæt opløsningen og farverne til laveste niveau
og at skifte driver til VGA standard driver for at sikre kompatibilitet med
dit nye kort. Når du har sat dit nye kort så tilslut skærmen dets
VGA-udgang og installer dine nye drivere. Det gamle grafikkort vil stadig
figurere i kontrolpanelet men der slår du det bare fra. Det gøres ved at
vælge "Deaktiver i denne hardwareprofil" i koptrolpanelet.

nyhedsmeddelelse:c0f79c1e55ad91d2aeb00b9d231294bb.21799@mygate.mailgate.org.