kattes sære spisevaner
Fra : Michael Jensen

Dato : 21-01-01 09:05

Efter Lise's indlæg med legetøj, kom jeg til at tænke på at det kunne være
sjovt at høre om nogle af de sjove ting jeres katte kan li at spise :)

Jeg havde en skål med chips stående på sofabordet, og på nogle dage synes
jeg nok at der var sunket lidt i dem, og så endag, tog jeg Artuhr og Baby
stå og knase løs.. de elsker bare alle slags chip.. hvilket jeg synes er
lidt sært, for det må da være sært at spise sådan nogen med deres små tænder
:)

men hvad de ikke kan li, hvilket undrer mig en del er rejer.. nææææh nej du,
det vil de ikke ha noget af.. underlige katte :)

Hilsen Anne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-01-01 09:32

> men hvad de ikke kan li, hvilket undrer mig en del er rejer.. nææææh nej
du,
> det vil de ikke ha noget af.. underlige katte :)

Jeg har 3 katte, den ene er helt syg med rejer, den anden - jo, når Buller
skal have, vil jeg også - den tredje - Bvaarrrd for noget at serverer, må
jeg lige gå min tørkost igen. De har i øvrigt samme forhold til råt kød, men
omvendt, når det drejer sig som laks/rejer som vådfoder - med andre ord:
Katte er lige så forskellige som deres mennesker.

Maria

Fra : Lise Frederiksen

Dato : 21-01-01 13:40

Her i huset kan man ikke spise is uden Cassi er her med det samme. Uanset
hvor godt hun sover går en god gang vanilieis ikke forbi hendes snude.
Rosiner er også det helt store hit, men når man er en sulten og legesyg mis,
så går jagten gennem hele huset efter elastikker! Og når man så er tørstig
bagefter så er der ikke noget bedre end at hoppe op i vasken og så ellers
vente på at mor kommer og tænder for vandet, for vandet i vandskålen det er
da alt for kedeligt!

Knus Lise og Cassi

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-01-01 16:06

Min Lara elsker alle slags kager og chokolade.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 21-01-01 16:39

Hej Nina

Er der ikke noget med at katte ikke må få chokolade ? Noget med depressioner
osv ?? Kan ikke huske hvor jeg har hørt det... ( her ? )...

Knus fra Pia

--

> Min Lara elsker alle slags kager og chokolade.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en

Fra : Sara

Dato : 21-01-01 19:07

"Claus og Pia Lihme" <Claus@lihme.com> wrote in message
> Hej Nina
>
> Er der ikke noget med at katte ikke må få chokolade ? Noget med
depressioner
> osv ?? Kan ikke huske hvor jeg har hørt det... ( her ? )...

Du har ret at chocolade ikke er sundt for kattene, da det er ren gift for
dem :(

--
Sara - Censored, but not silenced.
http://crunchblogger.tripod.com

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-01-01 20:34

Jo chokolade indeholder en gift, men hun slikker bare på det, indtil jeg
opdager det.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 21-01-01 22:11

On Sun, 21 Jan 2001 20:33:40 +0100, "Nina El Falaki" <feca@edb.dk>
wrote:

>Jo chokolade indeholder en gift, men hun slikker bare på det, indtil jeg
>opdager det.

Ved du noget om virkningen ??
Min kat kan nemlig også lide chokolade.
-Og desuden det meste af min mad..

--
med venlig hilsen - Preben
http://www.kittelmann.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-01-01 23:41

Hej jeg ved bare det er en forgiftning, og så har jeg hørt at en hund skulle
være død af at chokoladeforgiftning. Chokolade er forøvrigt også giftigt for
mennesker.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Kirstine

Dato : 21-01-01 23:36

In article <94fo85$2hll$1@news.cybercity.dk>, feca@edb.dk says...
> Hej jeg ved bare det er en forgiftning, og så har jeg hørt at en hund skulle
> være død af at chokoladeforgiftning. Chokolade er forøvrigt også giftigt for
> mennesker.

Typisk...det smager jo smadder godt ...heldigvis er hverken Tabasco
eller Julius glade for chokolade. Til gengæld ville de begge give deres
hale for en bid af et æble!

Kirstine

--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-01-01 02:51

sjovt nok med tomater, for dem er Melissa også helt vild med..
Ofte bruger jeg flået tomat i maden og stiller jeg noget til hende spiser
hun sovsen med tomat og så kan resten gå lige i skraldespanden.. ;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 22-01-01 11:18

On Sun, 21 Jan 2001 23:40:42 +0100, "Nina El Falaki" <feca@edb.dk>
wrote:

>Hej jeg ved bare det er en forgiftning, og så har jeg hørt at en hund skulle
>være død af at chokoladeforgiftning. Chokolade er forøvrigt også giftigt for
>mennesker.
Så er det forhåbentligt et spørgsmål om mængden.
--
med venlig hilsen - Preben
http://www.kittelmann.dk

Fra : Kate

Dato : 21-01-01 22:23

Tja, sære spiservaner kan man jo godt sige de har. Oliwer elsker chips,
men ikke hvilke som helst chips, kun de saltede, almindelige kedelige.
Ost, ja hvis han selv kunne åbne køleskabet ville han helt sikkert æde
alt ost i det, jeg har endnu ikke set ham afvise nogen slags os. Hvis
jeg køber Norsk Myseost så er det lige før han kravler ind i munden på
mig. Johan og Sofie vil nogle gange gerne ha' ost, men ikke hvergang.
En anden udgave af sære spiservaner er nok måden de spiser på. De har
hver deres madskål og Johan og Sofie kan ikke spiser af anden skål end
den de plejer at spise af. Sidste år ved denne tid begyndte jeg at
blande det foder som er godt mod tandsten i deres normal foder. De er
alle helt vilde med oral-foderet, derfor spiser de det først. Nu har
Johan så fundet ud af at når han har spist det Oral-foder der er i hans
skål så jager han Sofie væk for at spise hendes. Okay, jager er måske så
meget sagt, fordi han behøver bare se på hende, så hvæser hun og stikker
af. hvis de får fisk skal jeg blive i køkkenet for eller er det kun
Oliwer som får. På den anden side har han fundet ud af at vente med at
spise noget han ikke kender til de to andre er næsten færdige, måske for
at sikre sig at det ikke er dårligt. Joo, katte er sgu nogle spøjse kræ

--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Anja

Dato : 21-01-01 16:51

Michael Jensen <cfp12623@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Efter Lise's indlæg med legetøj, kom jeg til at tænke på at det kunne være
> sjovt at høre om nogle af de sjove ting jeres katte kan li at spise :)

Mulder æælsker yoghurt, kogte bønner og frisk hø! Kogte bønner er det eneste
han decideret hugger fra tallerkenen hvorefter han leger med dem og spiser
dem med stort velbehag. Yoghurt spiser han hver morgen når han slikker min
kærestes tallerken ren efter morgenmaden. Høet spiser han når kaninen har
fået rent bur, Mulder er den første til at rulle sig i høet og gufle lidt på
det, indtil kaninen beslutter sig for at hoppe ind i sit bur. Her i huset er
det nemlig kaninen der bestemmer. Mulder kan endda finde på at stå uden for
buret og nappe sig lidt hø når kaninen er forsvarligt buret inde.

Chokolade er han også vældig interesseret i, men det får han ikke efter jeg
læste det kunne være skadeligt.

--
mvh Anja

Fra : Helle.K

Dato : 21-01-01 17:20

Hej

Her i huset har vi 2 katte... den ene(Jason) er en rigtig "gourmet kat"...
... den anden(Fabian) ser interesseret på "menneskemaden" men vil sjældent
have noget af det...

Jason spiste marcipan og mandler da vi lavede julegodter... og han spiser da
mange af de ting som jeg forbinder med mere "normalt" såsom yoghurt, ost og
flæskesvær....

Men noget de begge to er fuldstændig vilde med er asparges... det er vist
ikke helt "normalt"... *griner*

Hilsen Helle.K

Fra : Gidde

Dato : 21-01-01 20:05

Hejsa
Ved endnu ikke med Freja..
Men Laban er vild med flødeis, chokolade og de her lakridspastiller med
pebermynte. Suk, men han får det ikke, da han jo skal smide et helt kg.!!!
Mvh. Gitte

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-01-01 00:32

"Michael Jensen" <cfp12623@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:94e574$1d45$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> men hvad de ikke kan li, hvilket undrer mig en del er rejer.. nææææh nej du,
> det vil de ikke ha noget af.. underlige katte :)

Min Chabél er et madøre uden sammenligning *suk* og er til tiden nærmest altædende, hvilket bevirket at to af hans mest brugte
kælenavne er "affaldskværnen" og "Hoover" Af de ting, jeg lige nu kan komme i tanke om, at han spiser, kan jeg nævne: meloner
(STORT hit), jordbær, kirsebær, banan, æble, pære, tomater (også stort hit), agurk, salat, rå løg, brød, yoghurt, alle slags tørrede
frugter og alle slags kager og så selvfølgelig is (helst Underground chokoladeis) og chokolade.

Han får lov at slikke på chokolade en gang
imellem, men udelukkende flødechokolade, for at
meget mindre giftigt end mørk chokolade. Der
skal store mængder til, hvis en kat skal forgiftes af
flødechokolade, så det tager jeg helt køligt. Mine
ildere skulle nærmest kunne dø af at snuse til
chokolade, men de får jævnligt et par M&M's og
de har ingen reaktioner overhovedet

--
Hilsen Helle
If man could be crossed with a cat, it would improve man, but it would

Fra : Jette Og Mikael

Dato : 22-01-01 19:15

Hos os er det kun den ene af vores misser der har mærkelige madvaner.
Selvom at Mille ligger og sover, vågner hun med det samme, hvis jeg skære
agurk eller skræller kartofler!!! Det bedst hun ved, er at få det sidste af
agurken - straks bliver agurken til en mus og den bliver kastet højt op i
luften og rundt i hele køkkenet, for til sidst at blive "dræbt" og ædt.
Selvom at det nogengange er et farligt svineri, kan jeg alligevel ikke lade
være - for det ser så sjovt ud - og så er det jo mit eget problem, at jeg må
til at tørre op bagefter - men hvad gør man ikke for at de små pus skal have
det sjovt :-0)

Jette

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 24-01-01 08:53

Hehe - nej den overdrevne frygt der er for chokolade er slet ikke
berettiget, mine ildere elsker chokolade, kun flødechokolade, men jeg ved at
Speedy vil gøre stort set alt for at få en smule Marabou med nødder!

Mændgen af chokolade et dyr skal spise er helt vildt overdrevet, ihvertfald
af flødechokolade, og ingen er helt sikre på at chokolade overhovedet er så
skadeligt for ildere og katte som det er for hunde.

- Lys chokolade er okay, sommetider, man skal jo ikke ligefrem fodre med
det, men fx. i December, er en adventschokolade ting alletiders! (Det elsker
mine drenge ihvertfald!)

- Men det er bare min mening...jeg er jo ikke dyrlæge!

Sidsel

Fra : Ida C. Willemoes-Wis~

Dato : 06-02-01 09:24

Hej

Da vi fik vore katte læste jeg i Politiken kattehåndbog, at katte var
kødædende, og slet ikke bryder sig om søde sager... Det var godt nok en
stor joke!

Vores katte er interesseret i alt hvad vi spiser og drikker, undtagen
varme drikke, alkohol og tonic (det lugter ikke godt). Det er dog
sjældet de får stjålet sig til noget.

Desuden var der nogen der fortalte katte ikke behøver særlig megen
afvekslng i deres kost. Nok en joke. Efter at have spist sig igennem 10
kg killingefodder fra Hills, var de godt trætte af det! De førtse 5 kg
var lækre, så kenb det lidt med entusiasmen...
jeg er sikker på at selv hvis vi gav vore katte belugakaviar dag ud og
dag ind, ville de også blive trætte af det.

Åh, ja, det bedtse de nogen sinde har fået, var et stykke culottesteg
med masser af kødsaft i. De fik en skive hver, og bagefter gjorde de
ligesom løverne på tv, lagde sig til at sove med et meget tilfredst
udtryk i ansigtet.Selvom efter aftensmad plejer at være ders legetid,
hvor de er fulde af energi.

Ida

Fra : Kate

Dato : 06-02-01 22:23

"Ida C. Willemoes-Wissing" wrote:
[klip]

> [...]
> jeg er sikker på at selv hvis vi gav vore katte belugakaviar dag ud og
> dag ind, ville de også blive trætte af det.

Sjovt nok så vil Oliwer og Sofie ikke skifte foder, men Johan har det
lige som dine katte. Nogle gange er det rart at få noget andet.
Mine vil ikke ha' andet end tørkost. Dvs jo, Oliwer hvis han kan stjæle
det, at få det foræret er ligegyldigt