Katten miawer
Fra : Michael Jensen

Dato : 20-01-01 21:36

Hej med jer allesammen :)

Jeg er ny her, og vil lige starte med at sige hej :)

Jeg er en glad kattepige på 20 år, og har 2 hellige birmaer rendende rundt
herhjemme :)
jeg startede med at få min lille tøs for nogle måneder siden, og besluttede
mig for ca 3uger siden at få en lille han, hun kunne lege med. Han kommer
fra et hjem ved Års, hvor han havde en masse katte rendende.

En tng jeg undrer mig over med ham er "Han miawer altid, når man ikke sidder
og nusser ham, jeg er meget hjemme og han får da flere timers nus om dagen,
men han bliver bare ved hele tiden til han kommer op, og render rundt efter
mig når jeg går. Alså, det er da rart med en nussemis, men det her er alså
lidt irriterende når det er hverdag, og man kommer træt hjem efter arbejde.

Hvorfor gør han det? er det fordi han mangler selvskab, fordi han har da
Baby at lege med.. ?

Håber i kan hjælpe mig lidt med mit "problem" så jeg kan få lidt ro :)

Hilsen Anne

Fra : Fie & Christian

Dato : 20-01-01 21:41

Hej Anne

Vi har oplevet det samme med Tulle. Jeg troede altid først, at det er fordi
"den lille" var sulten og fik ondt af hende, men det var sjældent på grund
af sult. Som min bedre halvdel en dag sagde til mig, da jeg udtrykte min
undring over Tulle's opførsel : "ja, Fie, men hvad er det lige du gør, hver
gang hun render i hælene på dig og miawer?". Ja, man tager jo den lille
skønhed op og spørger hende med sød stemme "hvad er der i vejen lille
pussemussetusse....?" .............og hvem ville ikke grene gnide næse og
snakke sødt sammen, når man lige ikke ved hvad man skal lave og er lidt
rastløs ?

Så Tulle's miaw-sesions bliver for det meste afbrudt efter 2 minutters
intens nus på armen, og så er verden god igen, ifølge den lille dame

Hil

sen
Fie

Fra : Michael hemmingsen

Dato : 20-01-01 23:07

Vi har fået samme problem efter at vi for ca. 2 måneder siden fik en lille
ny killing. Vi havde i forvejen 2 Norske Skovkatte, en han og en hun, og for
2 måneder siden fik vi så en ny lille killing, og han går også rundt og
miauver og følger os tit overalt. Han miauver for det meste når vores to
andre katte er rendt udenfor. I starten troede vi at det var fordi han var
sulten, og defor gav vi ham mad, og han spiste da også, men efter et stykke
tid begyndte han også at rende rundt og miauve når de andre katte er udenfor
og der derfor ikke er nogen til at underholde ham. Det har da også virket
efter hensigten. for vi har da taget ham op og har nusset ham, og han er
derefter stoppet med at miauve. På det sidste er vi imidlertid stoppet med
at tage ham op når han bare vil underholdes, da han ellers har kunnet rende
rundt i lang tid og miauve, og han har da nu også så småt lært at den ikke
altid går med at miauve bare fordi han vil underholdes. nu er det jo ikke
ment sådan at vi ikke gider lege med ham, for vi bruger meget tid på at lege
med vores katte, men kattene er på den anden side også så intelligente at de
hurtigt lærer at de bare skal pive lidt for at blive underholdt, og det skal
jo ikke ende med at det er kattene der skal bestemme hvad der skal foregå i
hjemmet.

Mvh
Michael Hemmingsen

Fra : Michael Jensen

Dato : 20-01-01 23:25

tak for svarende :)

jeg regnede også med det bare var sådan noget opmærksomheds noget :)
det e rbare svært når han sidder og er så nuttet og miawer så ynkeligt ikke
at nusse ham hele tiden, men det kommer vel til at gå udover mig selv :)
men når alt kommer til alt, så skal jeg bare la være med at nusse ham hele
tiden, når han vil, også går det over ? :)

tak for svarene.
Hilsen Anne

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-01-01 01:50

Det er bare til i er blevet opdraget.. Melissa miauer sjældent, jeg er
trænet/opdraget til at kunne se når hun vil et eller andet, for så sidder
hun ofte et eller andet sted med en meget udtryksfuld mine...;)))

Ok det sker ofte at hun lige skal gøre mig opmærksom på et eller andet, hvis
den første metode ikke virker lige med det samme...))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 21-01-01 19:43

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> den første metode ikke virker lige med det samme...))

Det er jo det.
Jeg læste engang:
A dog gets a master -
A cat gets a crew.
Det er katten, der lader jer flytte ind hos sig - for at få nogle til at
passe de daglige gøremål: åbne maddåser(man har endnu ikke opfundet en
kattepotevenlig dåseåbner), ordne kattebakke (selv om den nu fåes
fuldautomatisk), nusse én når det er nødvendigt(det er missen der bestemmer
hvornår - hvis man lige er kommet hjem fra en lang (½-8 timer) dag, så er
der jo underskud på nussekontoen.) Er man ikke klar over det - er der noget
man har misforstået!
Efter 20 år med misser, lærer man det - og hopper alligevel ud i det næste
gang.

--
Robert Refsgaard
Smil - det smitter