perlscript, html og xbithack
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 29-09-01 16:13

jeg har mit perlscript i /cgi-bin/ som opdatere en tæller i /var/counters.
det virker fint når jeg kører det som root, men virker ikke fra den side som
kalder det.
siden main.htm indeholder:
<!--#exec cgi="/cgi-bin/counter.pl" -->
i httpd.conf dircontaineren har jeg

xbithack on

og main.htm har xbit sat

hvorfor aktiverer min side ikke mit script?

finn

Fra : Mads Toftum

Dato : 29-09-01 21:22

On Sat, 29 Sep 2001 17:13:27 +0200, CykelSmeden fra Aalborg
<outlook@acnord.SLET.dk> wrote:
> [...]
>
> xbithack on
>
> og main.htm har xbit sat
>
> hvorfor aktiverer min side ikke mit script?

Hvad står der i din error log?
Et bud kunne være at du skulle ændre til
<!--#exec cgi="/path/to/cgi-bin/counter.pl" -->

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 29-09-01 23:04

jeg har en alias til cgi-bin pegende på /usr/local/httpd/cgi-bin, og den
virker ifb. med et andet perlsystem!

til gengæld står der absolut intet i errorloggen, og kun htm-kaldet i
accesslog ;(
derfor er jeg lidt på spanden med fejlfinding.
jeg konkluderer at apache slet ikke vil anse det for at være et ssiscript,
og der er jo egentligt det xbithack skal overbevise den om.

---
der er tilsyneladende kluns i min newsreader- jeg ser dit svar på mit første
inlæg, som jeg ikke selv kan se ? nåpyt!

finn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 29-09-01 23:41

lige en opdateret oplysning:
kalder jeg scripter fra browseren direkte, virker det også, og tælleren
vises.
jeg hat også omdøbt htmfilen til .shtml men apache aktivere stadig ikke
scriptet ;(

finn

Fra : Henrik Boegh

Dato : 30-09-01 10:52

CykelSmeden fra Aalborg told the rest of dk.edb.system.unix:

> [...]
> vises.
> jeg hat også omdøbt htmfilen til .shtml men apache aktivere stadig ikke

Nu har jeg ikke brugt SSI længe så det kan godt være at mine spørgsmål er
blevet outdatede i forbindelse med nye versioner af apache men:
Har du kompileret mod_include ind i Apachen?
Har du oprettet en handler for shtml-filer i srm.conf?
Har du givet tilladelse til includes i <Directory> for pågældende bibliotek?

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 02-10-01 00:53

"Henrik Boegh" <henrik@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> [...]

> blevet outdatede i forbindelse med nye versioner af apache men:
> Har du kompileret mod_include ind i Apachen?
NEJ nu skal jeg så til at finde ud af hvordan man gør det ;(

> Har du oprettet en handler for shtml-filer i srm.conf?
ja!
> Har du givet tilladelse til includes i <Directory> for pågældende
bibliotek?
ja!
finn
TAK!

Iøvrigt gætter jeg på du kan hilse din fatter!? boegh.net...
finn