Lopper, træer og så er det
Fra : Gidde

Dato : 20-01-01 11:11

|\ _,,,---,,_
/, `.- '`' -. ;-;;,_
|,4- ) )-,_..;\ ( `'-'
'--- ''(_/--' `-'\_)

- Faldt lige over denne kat på en anden NG...meget sød ikke?!
Klokken alt for sent i nat vågnede vi ellers ved at Freja gik i gang med
at udforske gulv-til-loft-kradsetræet. Hun var faktisk ganske god til at
klatre helt op - hvor Laban måtte øve sig en del, før der kom lidt
"swung" over bevægelserne. Labbe sad på gulvet og fulgte hver en
bevægelse, og Freja fangede hurtigt ideen med den boghylde vi har sat op
i 1,5 meters højde på væggen
Nu har vi så to klatreaber!
I dag er de ellers ganske irriterede...og jeg så en levende loppe på
Freja for ca. en time siden. Burde de voksne lopper ikke dø indenfor et
døgn, når nu de har fået et skud Frontline...?
Mvh. Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-01-01 12:35

tjo de voksne lopper dør ret hurtigt, men måske er det en som har været
loppet af et sted og så er hoppet på igen..?

Jo den er da sødde, det har sikkert været et bøvl at lave den

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-01-01 15:30

Hej Gitte

Det er sikkert en nyklækket loppe, der er hoppet på. Det er derfor jeg altid
anbefaler at spraye hele hytten med methopren, som tager æg og larver.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gidde

Dato : 20-01-01 16:27

Hejsa
Hm...det er Gudskelov den eneste levende loppe jeg i dag har set....ellers har
der bare været døde lopper.
Veterinærsygeplejersken mente jeg skulle prøve at nøjes med at behandlede
kattene...og på Frontline-pakken står at det ikke må benyttes sammen med andre
loppebekæmpelsesmidler. Plejer du både at bruge Frontline og Methopren? Hvor
købes Methopren?
Hvis ikke lopperne er helt og aldeles væk mandag, så prøver jeg Methopren!!
Hvordan kan Freja have fået lopper? Hun er indekat som Laban, og ingen har været
i nærheden at andre dyr i lang tid....
Mvh. Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-01-01 18:00

Hej Gitte

Har kattenes mennesker talt med andre dyr??

Jeg har ikke haft lopper siden Frontline og Advantage kom på markedet, så
jeg har ikke prøvet noget af det, men er du sikker på at Frontline ikke må
bruges sammen med methopren, der jo *ikke* skal sprayes på katten.

Er du usikker så ring til din dyrlæge.

Methopren kan købes alle vegne også i supermarkedet.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gidde

Dato : 20-01-01 19:02

Hej Nina
Næ, Frejas menneske siger hun ikke har været i nærheden af andre dyr, og jeg
har så vidt jeg ved heller ikke. Jeg tror lopperne kom fra Freja, for jeg har
ikke fundet loppe-bæ i pelsen på Laban.
Jo, det lyder da egtl. logisk, nu du nævner det, at de to produkter godt må
bruges sammen, da brugsanvisningen jo nok henviser til andre produkter som
anvendes på katten...ikke kun på omgivelserne.
Jeg spørger min dyrlæge på mandag, de er nok de nærmeste der sælger det
Kattene virker dog mindre generede nu...dvs. det var jo især Freja der
konstant kløede sig, og hun tager den mere med ro nu!
Mvh. Gitte

Fra : Stine

Dato : 20-01-01 19:03

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gitte
>
> Har kattenes mennesker talt med andre dyr??

Ja, eller haft besøg af andre der har dyr eller ien har været på besøg et
andet sted med dyr ????
Der skal desværre ikke så meget til for at få lopper
Men have tålmodighed, Frontline er nok at bruge. Og hvis du sprayer det i
pelsen, tager det også fluer der mellemlander på katten

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-01-01 19:21

"Stine" <santippe@hund.dk> wrote in message

> [...]
det i
> pelsen, tager det også fluer der mellemlander på katten

man kan altså godt samle lopper op alle mulige andre steder...... jeg
har også oplevet at sweety fik lopper uden nogen påviselig grund.....

jeg er kommet til den konklution at jeg må have samlet dem op et sted
uden at vide det.... på gaden eller på arbejde... jeg ved det ikke...
jeg kommer i kontakt med mange mennesker hver dag..... og en vildfaren
lop kan hurtigt sætte sig i noget af mit tøj... jeg mærker ikke at det
klør fordi jeg hele dagen er fuld af hår og det klør for vildt i
forvejen...... det vænner man sig utrolig nok til......

> --
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Ann K.

Dato : 20-01-01 20:01

Hejsa.
For efterhånden mange år siden oplevede vi et massivt loppeangreb... hele
huset nærmest kravlede, da vi kom hjem efter en week-endtur!!!
PANIK!!!!
Især fordi vi, dengang, hverken havde hund eller kat!!!
Vi fangede et par stykker og tog ud på statens skadedyrslab. (tror jeg det
var) med dem. Dér var man nærmest vilde af begejstring... Ægte
hundelopper!!!! Dét var sjældent.... Hvor havde vi fanget dem??? *grin*
Da vi fortalte, at de levede lykkeligt i vores dyrefri lejlighed - af os -
fik vi (efter at man var holdt op med at grine) en mulig forklaring...
Vi havde ca 1 ½ måned tidligere haft besøg af en veninde med hund... én af
dens (hun)lopper måtte være hoppet op på hende og være stået af hjemme hos
os, hvor den havde lagt æg, der nu var klækket!!! Vi ringede til veninden -
og ganske rigtigt, hun havde behandlet hunden for lopper omkring det
tidspunkt...
Selve udryddelsen tog tid... vi sprøjtede, gjorde rent, vaskede, lagde
sengetøj osv i fryseren... intet hjalp - indtil vi trodsede alle advarsler
på pakken og hængte en vapona strip op... Efter 2 døgn var vi totalt
loppefri

Mvh Ann

Fra : Gidde

Dato : 20-01-01 23:43

Fnis...ægte hundelopper!
- Men hvad er en Vaponastrip? Ligesom en fluefanger??
Mvh. Gitte
(som nu nok prøver Methopren på mandag...hvis vet-sygeplejersken mener det er
ok, og der ikke har været flere lopper indenfor mit synsfelt)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-01-01 00:16

Wow Ann

Ægte hundelopper, jamen de er jo næsten udryddet, faktisk er de en truet
dyreart. )

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Ann K.

Dato : 21-01-01 01:02

Hejsa.

Nina skrev:
>Ægte hundelopper, jamen de er jo næsten udryddet, faktisk er de en truet
dyreart. )

<> Jeps - ved jeg godt... derfor også den store begejstring
Men kræene uddøde hjemme hos os!!!!
Så langt rækker mine dyreetiske synspunkter (der i blandt at alt levende,
også har ret til at være) alligevel ikke
Nå, de var nu døde uanset hvad... Hundelopper kan ikke formere sig på
menneskeblod... "kun" leve *sss*

Vapona strip var et genialt middel, der var i handlen indtil for godt et
ell. to år siden - så fandt man ud af, det var kræftfremkaldende + en hel
masse andet... og så forbød man det!!!! Øv!

Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-01-01 01:34

Hej Gitte

En vapona strip er en gul blok som landmænd bruger i stalden for at slippe
af med fluer og den slags, jeg tænker at den også nogen steder anvendes i
kenneler og sådanne steder...

Tag ikke fejl det er GIFTIGT meget endda og hvis i bor et lille sted, vil
jeg meget stærkt fraråde brugen...!!!!!!!!!!!
det virker ved at lægge en "dyne" over gulvet, så klart virker det mod
lopper, men alt hvad der befinder sig i den højde vil gå rundt i den tåge
("dyne")...;((
Så der er ikke meget at gøre udover måske at bruge methropren eller finde
sig i psykolopper et par dage...

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-01-01 03:09

"Ann K." <tsars@image.dk> wrote in message
> [...]

hehee.. kom til at tænke på engang hvor jeg som barn havde hund.... vi
var taget på 14 dages sommerferie i sommerhus og havde vores dejlige
bæst med*G*
da vi endelig vendte hjem efter en dejlig ferie med masser af skæg,
vendte vi hjem til et loppe helvede......
mine hvide tennissokker var SORTE af levende lopper da jeg trådte ind af
døren...
det endste med at min mor og jeg og vores hund måtte overnatte et par
dage hos min mors kæreste mens huset blev loppebehandlet...... hunden
fik naturligvis en tur samtidig... selvom vi ikke havde følt vi var
lagede af lopper inden vi tog afsted skal jeg sandelig love for at det
var vi da vi kom hjem*G*

det kostede to store ( læs 1-1½ liters) sprayflasker loppemiddel samt en
grundig støvsugning af HELE huset ( møbler og alt) inden der var sikkert
igen*G*...
siden dengang huskede vi altid at loppe behandle huset på vej ud af
døren inden en ferie....*fniz*

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 21-01-01 03:24

Ok.. Nu vi er igang med Horror-loppe-historier, så MÅ jeg også lige komme
med min... Men pas på.. Den er IKKE for folk med sarte nerver!!!

Dengang vi flyttede sammen, var det på en lejet gård på landet. De, som
havde boet der før havde haft et værre svineri - et menageri, med høns,
katte osv over det hele.. Hønsene var fritgående - og fritgående her,
betyder, at de også nogle gange rendte ind i huset, når dørene var åbne...
De synes det var "sååå sjovt"... Altså de, som boede der.. ( No offence -
men de var københavnere... ) Landlig idyl, så det vil noget...

Nå - men vi flyttede ind - og overtog nogle af deres katte, som de
selvfølgelig ikke kunne have med, da de flyttede tilbage til en lejlighed i
Albertslund.. Stor lykke, fordi det var et fedt hus, med masser af plads...
Lykken varede lige til første aften i huset.. jeg lå og læste, og da jeg
smed bladet ned på gulvet, var der en lyd... Lidt ligesom hvis man smed små
sukkerkorn ned på et blad... hop - hop - hop... Jeg tændte lyset igen, og
kiggede ned på gulvet... Jeg kunne ikke alene HØRE lopperne hoppe rundt..
jeg kunne også SE dem - så mange var der !!!!! YIKES !!!!! Det er nok det
mest ulækre jeg nogensinde har oplevet... Jeg har ingen erindring om hvordan
jeg overlevede natten... Men jeg ved ihvertfald hvad der skete næste
morgen... SPRAY !!!

Næste dag, efter underetagen var sprøjtet, skulle jeg lige ovenpå.. ca 5
skridt inde i første værelse var mine ben SORTE af lopper !! Det var næsten
mere ulækkert end aftenen før !! Jamen, I tror det er løgn, og at jeg
overdriver... Men tro mig !!!! Det gør jeg ikke !!!!

Hvordan de, som boede der før havde overlevet ( med to små børn ) der fatter
jeg ikke !!!!

Føj !!! Siden har jeg haft et lidt anstrengt forhold til lopper ( ved ikke
om jeg nogensinde har haft et afslappet forhold, men... )... Nå.. God
søndag !!

Knus fra Pia

--

Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324