ssh og ssl hvor svære er de at bryde
Fra : DUdsen

Dato : 29-09-01 14:07

Hvor sikker er en ssh forbindelse er det praktisk mugligt at bryde dem.
Og er ssl lige så sikker mere sikker eller mindre sikkert

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 29-09-01 14:28

DUdsen wrote:
> Hvor sikker er en ssh forbindelse er det praktisk mugligt at bryde dem.
> Og er ssl lige så sikker mere sikker eller mindre sikkert

Se 'http://www.openssh.com/faq.html#1.2' og
'http://www.netscape.com/eng/ssl3/draft302.txt'. ssh og ssl er ikke
det samme. ssh anvender ssl.

Vh,

Ole Michaelsen

--
power-lusers (read: running latest and greatest from Freshmeat,
insecure at extreme, owner does everything logged in as root cause

Fra : DUdsen

Dato : 29-09-01 17:13

Ole Michaelsen wrote:

> Se 'http://www.openssh.com/faq.html#1.2'

Der der vidste jeg godt og der står ikke ret meget om hvor svært det
egentligt er at bryde de nævnte algoritmer

> 'http://www.netscape.com/eng/ssl3/draft302.txt'.

lidt den samme historie som med det fårste link dog lidt mere utydeligt
kan det passe at ssh kun bruger 40bits kryptering.

Det jeg egentligt leder efter er et kvalifiseret overslag på hvor svært
det er at bryde dem er det sikkert nok til at ikke engang NSA har en
chance for at læse med.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-09-01 17:18

In article <newscache$wgmfkg$6kb$1@kalvebod.groenjord.dk>, DUdsen wrote:

> Der der vidste jeg godt og der står ikke ret meget om hvor svært det
> egentligt er at bryde de nævnte algoritmer

Det er svært at give en metrik for...men vi kan sige "50"?
For at kunne tale om hvor svært det er forudsætter det et kendskab til
matematikken bag kryptologi, både symmetrisk og asymmetrisk, da det er
to vidt forskellige paradigmer og to forskellige måder man skal anskue
sikkerheden.

--
Andreas Plesner Jacobsen | This is now. Later is later.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-09-01 00:08

On Sat, 29 Sep 2001 16:18:16 +0000 (UTC), apj@daarligstil.dk
(Andreas Plesner Jacobsen) wrote:

> Det er svært at give en metrik for...men vi kan sige "50"?

42 ville nok være mere passende.

-A
--
http://www.hojmark.org/