ATI
Fra : Daniel Præsius

Dato : 29-09-01 12:10

Jeg har lige købt mig et ATI Radeon VIVO grafikkort, men jeg kan ikke få det
til at virke i linux.
Under Xconfigurationen kører den fint, og kan godt vise når man tester det,
men når jeg så vil starte X op sker der ingenting.
Jeg kører RedHat 7.1

MVH
Daniel Præsius / Praesius
praesius@fatalerror.dk

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 29-09-01 12:19

> Jeg har lige købt mig et ATI Radeon VIVO grafikkort, men jeg kan ikke få
det
> til at virke i linux.

Se om dit kort er med på listen her :
http://hardware.redhat.com/hcl/genpage2.cgi?pagename=7.1&statpage=7.1-ivideo

hvis ikke, så er det bare ærgerligt .. så må du jo huske at tjekke listen
FØR du køber kort .. Så er det _ikke_ understøtter af Xfree.
Muligheden for at det så kommer i den nyere version af X foreligger så - men
man ved jo aldrig.

Sikker på at det ER det rigtige kort du har valgt i Xconfigurator ? ellers
søg lidt på google.com selv. - man kan stort set finde ud af ALT der.

/Klaus

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 29-09-01 23:08

Klaus Agnoletti wrote:

> ................. .. Så er det _ikke_ understøtter af Xfree.
> Muligheden for at det så kommer i den nyere version af X foreligger så -
> men man ved jo aldrig.

Hvis kortet kører under Xconfigurator, så virker det under X. Xconfigurator
_er_ X.

Det er så tilgengæld det eneste, jeg kan bidrage med i den sag. Jeg er langt
fra nogen X haj.

-Claus

Fra : Klaus Agnoletti

Dato : 30-09-01 12:05

> Hvis kortet kører under Xconfigurator, så virker det under X.
Xconfigurator
> _er_ X.

jaja - det så jeg godt da jeg havde svaret =) - jeg er heller ikke den vilde
X-haj =) .. men det bliver man vel hen af vejen ..

/Klaus

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 01-10-01 08:53

On Sat, 29 Sep 2001 13:09:47 +0200, "Daniel Præsius"
<praesius@fatalerror.dk> wrote:

> [...]
>Under Xconfigurationen kører den fint, og kan godt vise når man tester det,
>men når jeg så vil starte X op sker der ingenting.

Hejsa!

ATI Radeon er fuldt understøttet i XFree 4.1.0.
Har selv kortet og det virker fint både mht. 2d & 3d.

Mvh. Henrik

Fra : Niels Henrik Jensen

Dato : 02-10-01 04:31

Hej

-snip-
> Under Xconfigurationen kører den fint, og kan godt vise når man tester
det,
> men når jeg så vil starte X op sker der ingenting.

Jeg har akkurat det samme problem på min bærbar.

Når jeg vil starte X, kommer der ingen window-manager (har tjekket
$HOME/.xinitrc), men når den tester konfigurationen efter endt opsætning
vha. Xconfigurator, kommer der fint et brugbart GUI frem.

Så det ville være fedt, hvis der var nogen der havde en brugbar kommentar :)
(har søgt på google flere gange)

På forhånd tak
Niels Henrik Jensen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-10-01 06:32

Niels Henrik Jensen wrote:

> Når jeg vil starte X, kommer der ingen window-manager (har tjekket
> $HOME/.xinitrc), men når den tester konfigurationen efter endt
> opsætning vha. Xconfigurator, kommer der fint et brugbart GUI frem.

Hvordan starter du X?

Med 'X'? 'xinit'? 'startx'? Fra 'xdm', 'kdm' eller 'gdm'?

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
If you only have a hammer

Fra : Niels Henrik Jensen

Dato : 02-10-01 07:16

Morgen

-snip-
> Hvordan starter du X?
>
> Med 'X'? 'xinit'? 'startx'? Fra 'xdm', 'kdm' eller 'gdm'?

Bruger Redhats startx-script.. har oxo prøvet med XFree86, men uden held.
Men tror efterhånden jeg har været forskellige "startscripts" igennem.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-10-01 15:56

Niels Henrik Jensen wrote:

> [...]
>
> Bruger Redhats startx-script.. har oxo prøvet med XFree86, men uden
> held. Men tror efterhånden jeg har været forskellige "startscripts"

Ok. Hvad starter den overhovedet?

Hvilke window-managere har du installeret?

Har du noget stående i ~/.xsession eller ~/.Xclients?

Har du prøvet 'startx /usr/bin/dinwindowmanager'?

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
When you have multiple CPUs with one interrupt controller, you don't

Fra : Daniel Præsius

Dato : 02-10-01 20:59

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pckhi$q71$1@carlsberg.amagerkollegiet.dk...

> Ok. Hvad starter den overhovedet?
>
> Hvilke window-managere har du installeret?
>
> Har du noget stående i ~/.xsession eller ~/.Xclients?
>
> Har du prøvet 'startx /usr/bin/dinwindowmanager'?
>
> Rasmus

Jeg har nu prøvet at geninstallere, og under installationen kører X fint,
det gjorde det også første gang jeg startede det, men anden gang var det
samme problem tilbage - skærmen slukker.

Daniel Praesius / Praesius
praesius@fatalerror.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 03-10-01 18:01

Den Tue, 2 Oct 2001 21:58:38 +0200 skrev Daniel Præsius:

> [...]
>det gjorde det også første gang jeg startede det, men anden gang var det
>samme problem tilbage - skærmen slukker.

Hvor tit skal man sige det? "Windows skal genstartes" og "Prøv at
geninstallere Windows" løser IKKE problemer på en unix-maskine.

Mvh
Kent
--
IIS should be kept behind a PIX or better firewall, with port 80 closed.