Problemer med uploadet fil...
Fra : Jacob Volstrup

Dato : 29-09-01 11:35

Hej,

jeg uploader en fil ($input), men kan ikke rigtig gøre noget ved den
bagefter. Problemt er at filnavnet ($input_name) kun er selve filnavnet, og
ikke hele stien! Hvordan kæder jeg stien til uploadede filer på???
Har prøvet med
$upload_tmp_dir.$input_file_name
men det er stadig kun selve filnavnet som bliver vist. Hvordan pokker får
jeg fat på den korrekte sti?

Mvh Jacob Volstrup

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-09-01 12:04

"Jacob Volstrup" <volstrup@avanceret.dk> wrote in message
> jeg uploader en fil ($input), men kan ikke rigtig gøre noget ved den
> bagefter. Problemt er at filnavnet ($input_name) kun er selve filnavnet,
og
> ikke hele stien!

$input_name er det filnavn klient foreslår, intet andet. Det kan du ikke
bruge til noget, medmindre du vil benytte samme filnavn, som klienten.

Det midlertidige filnavn, hvor du kan finde filen, ligger blot i $input. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kim Emax

Dato : 30-09-01 17:52

bruger du method=post? Så kig her:
http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php

Der har du nogle default variabler, som bliver sat automatisk, very handy...
Men vogt dig, der er mange faldgrupper, når du leger med dette... se
evt. tråden på phpbuilder.com...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : jaton

Dato : 05-10-01 10:21

Kim Emax wrote:

> [...]
>
> Der har du nogle default variabler, som bliver sat automatisk, very handy...
> Men vogt dig, der er mange faldgrupper, når du leger med dette... se

file 1:
<HTML>
<BODY>

<TABLE BORDER=1 STYLE="background-color:grey"><TR><TD>
<FORM ACTION="upload4.php" METHOD="post" ENCTYPE="multipart/form-data">

<LABEL for="userfile"><B>Send file:</B></LABEL><BR>
<INPUT ID="userfile" NAME="userfile[]" TYPE="file" TABINDEX="1">

<SELECT NAME="des[]">
<OPTION seleted VALUE="/tmp/">Temporary directory</OPTION>
<OPTION VALUE="/var/">Variable directory</OPTION>
</SELECT><P>

<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send files">
</FORM>
</TD></TR></TABLE>

</BODY>
</HTML>

file 2:

<?php

copy($userfile[0],$des[0].$userfile_name[0]);

?>