God scanner til ca. 1000,-?
Fra : Jonathan

Dato : 29-09-01 11:28

Hej
Er der nogen der kan anbefale en scanner til ca. 1000,-.?

Fra : Esben

Dato : 29-09-01 14:12

"Jonathan" <fromer@get2net.dk> wrote in message
> Hej
> Er der nogen der kan anbefale en scanner til ca. 1000,-.?

HP, Agfa, Microtek og Canon plejer at være gode.

--
Esben

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 29-09-01 15:47

"Esben" <esben@huleboer.dk> skrev

> HP, Agfa, Microtek og Canon plejer at være gode.

Jeg er i det store hele enig.
Dog skal du passe på HP, da deres Windows 2K (og dermed sikkert også
XP)-drivere stinker eller ganske enkelt ikke eksisterer.
Jeg har selv en Canon N650U, som jeg er rigtig godt tilfreds med. Lækkert
design i øvrigt!

mvh
Peter

Fra : Psyman

Dato : 29-09-01 16:43

> Dog skal du passe på HP, da deres Windows 2K (og dermed sikkert også
> XP)-drivere stinker eller ganske enkelt ikke eksisterer.

HP er dog kommet efter det, ihvertfald med visse modeller! Jeg bandede og
svovlede i lang tid over at der ikke var lavet Win 2K drivere til min HP
Scanjet 4200C, men fandt dem for ca. 2 mdr. siden. Så havde det selvfølgelig
også kun taget HP hmmm 1½ år at ligge dem på nettet!

http://www.hp.com/cposupport/nonjsnav/sjetscan.html

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-09-01 16:57

Jeg er i det store hele enig.
Jeg ville nok kikke i Electric City i næste uge og kikke på de to Canon 650
og 656 scannere de har.
Det tog mig kun et halvt år at få en HP driver.... og så var der fejl i
den....

No more HP here!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Esben

Dato : 30-09-01 03:58

> "Esben" <esben@huleboer.dk> skrev

> Jeg er i det store hele enig.
> Dog skal du passe på HP, da deres Windows 2K (og dermed sikkert også
> XP)-drivere stinker eller ganske enkelt ikke eksisterer.

Jeg tror ikke det er et problem med de nyere modeller - det har jeg
ihvertfald ikke oplevet.

--
Esben

Fra : Jonathan

Dato : 29-09-01 16:04

"Jonathan" <fromer@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen der kan anbefale en scanner til ca. 1000,-.?

Jeg overvejer i øjeblikket HP ScanJet 3400C eller Canon CanoScan N656U. Er
der nogen der har gode/dårlige erfaringer med nogen af disse?

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 29-09-01 23:57

"Jonathan" <fromer@get2net.dk> skrev

> Jeg overvejer i øjeblikket HP ScanJet 3400C eller Canon CanoScan N656U. Er
> der nogen der har gode/dårlige erfaringer med nogen af disse?

Jeg havde en HP 3400C i sådan cirka..... 12 timer! Mage til mekanisk juks og
elendige drivere skal man lede længe efter. For det første er låget er
temmelig dallervornt og for det andet er de medfølgende drivere elendige. På
det tidspunkt, hvor jeg fik scanneren blev den ikke leveret med Windows 2000
drivere, og dem der (efter sigende) er kommet senere virkede så vidt jeg har
hørt (bl.a. her i gruppen) ikke ret godt. Jeg gruer for, hvordan HP tackler
XP....

Jeg har selv en N650U (N656U), som jeg synes er langt smartere designet, og
driverne virker perfekt i alle styresystemer (XP inklusive). Fx er der tale
om en USB scanner, der kun er forbundet med ét kabel - nemlig USB-kablet,
hvorfra den også får strøm. Scanneren er ikke noget lyn, men hurtig nok til
almindeligt hverdagsbrug. Kvaliteten af scanningerne er nogle af de bedste
jeg har set i den prisklasse. Bemærk lige, at forskellen på Canon N656U og
N650U er farven - og prisen! Så, hvis du kan nøjes med en alm. computergrå
scanner, så vælg 650'eren, og spar de par hundrede kroner.

HP kan kun finde ud af at lave printere (IMO).

mvh
Peter

Fra : Peter_Gimm

Dato : 01-10-01 10:15

AGFA har været et godt alternativ. Men de producerer ikke længere
scannere, så når restpartierne er udsolgt er det slut !!

Jeg anbefaler Epson eller Microtek.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 01-10-01 22:24

"Peter_Gimm" <Peter_Gimm.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:9qWt7.2622$Ay.371584@news010.worldonline.dk...
> AGFA har været et godt alternativ. Men de producerer ikke længere
> scannere, så når restpartierne er udsolgt er det slut !!

Er det rigtigt ?
DAMN!

Jeg troede at min næste scanner også skulle være en Agfa.
De har ellers scannersoftware ude i beta, men det bliver vel så droppet.
Deres FotoLook scannerprogram er helt eminent.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Nu også Windows 2000 ICS, Fjernstyring af PC, ADSL Tips m.m.: