LOPPER!!! ADVR
Fra : Gidde

Dato : 19-01-01 13:24

Hejsa
Fandt nogle blodrester i pelsen på Freja...og tænkte jeg hellere måtte
kæmme hende got igennem med en loppekam. Nåja, fandt ikke andet end
gammelt tørt blod.
Ville lige snakke med ejeren, snart x-ejeren, før jeg evt. kontaktede en
dyrlæge...for blodrester i pelsen (også selvom det er gammelt og tørt
blod) virkede lidt bekymrende. Freja virker ellers 100% sund, rask og
glad.
Nu lå hun så lige og vendte bugen i vejret...og advr...der løber fede
lopper (tykke små dyr) rundt i pelsen på hende. Det er nødt til at være
lopper...jeg har ikke set en loppe siden jeg var 9, så jeg aner jo
egentlig ikke om det er en loppe....
Og nu jeg tænker over det har jeg også haft 3-4 kløende knopper siden vi
fik hende - loppebid??
Advr...hvad er det mest effektive middel til bekæmpelse af disse...disse
parasitter?? Og skal lejligheden totalsprayes??
Væk skal de altså!!!
Mange hilsner Gitte
(som nu har kløen overalt og ikke længere kan sidde stille uden at det
prikker, stikker og klør' ............uaaahhhhhhhhh)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-01-01 14:30

tja, det jeg har oplevet som det bedste middel mod lopper er frontline, ok
det koster "lidt" ca 140 kr for 3 enheder som hver holder i 5 uger, men som
oftest er en enkelt behandling nok..;))

Jeg bruger kun frontline, og ikke alle de midler som skal sprøjtes i hele
huset, fordi det simpelthen er umuligt at fordele dem jævnt over det hele og
fordi den første gang jeg prøvede frontline blev der bare helt !! stille på
mindre end en uge...;))))
Faktisk har en gang vist sig at være nok, og det er vel over et års tid
siden (eller deromkring) så jeg tøver ikke med at anbefale det ;)))

Surt show ellers, vi (Melissa og jeg) har fulgt med i din beretning og
hygget os en hel del over det, overvejer du at blive forfatter ?? jeg kunne
snildt forestille mig en bog om erfaringer med sammenføring af misser. Den
ville garanteret blive morsom..;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Gidde

Dato : 19-01-01 14:45

Hej Henrik
Frontline blev det...jeg panikkede og drønede til dyrlægen, og hun anbefalede
Frontline...125 kr for tre enheder Nu skal de to så have det stads i nakken,
så vi kan blive af med de små stykker stads (der stikker og bider) og jeg
forstår bedre hvorfor Freja måske har været lidt hidsig ind imellem.
Hæhæ...næ, forfatter bliver jeg nok aldrig .... selvom det nok er en del sjovere
end at svinge pisken over kommende forfatterspirer på gymnasierne om et par år

Sjovt har det dog været at underholde med de to missers sammenføring, og jeg
tror der kan komme mange sjove begivenheder at skrive om i fremtiden. De er
virkelig begyndt at vise tegn på at sammenføringen er lykkedes godt nu. De kan
fx begge på een gang storme hen og hilse og blive kælet...uden at hvæse af
hinanden nu.
Nå, tilbage til pestmiderne som nu skal lide giftdøden.........brrr
---------
Gitte

Fra : Gidde

Dato : 19-01-01 15:08

Hej igen
Jeg går ud fra, at de ikke bare forsvandt i løbet af en uge efter at du dryppede
stadset i nakken på Melissa? Jeg fik besked på at vaske alt det kattene har
ligget på/i og desuden at støvsuge grundigt og putte gift i støvsugerposen
også....suk...og jeg som nød at have fri disse dage *suk*
hm...Laban var helt ekset over lugten af Frontline...kunne næsten kke komme til
at dryppe Freja fordi han ville æde dimsen med gift i!
---
Gitte

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-01-01 19:31

> [...]
> ligget på/i og desuden at støvsuge grundigt og putte gift i støvsugerposen
> også....suk...og jeg som nød at have fri disse dage *suk*

Jo, de forsvinder faktisk ret hurtigt. Vil du gerne have dem hurtigt ud af
dit soveværelse, så kom dit sengetøj i fryseren et døgn, så er alle æg og
lopper med garanti døde. Det samme kan gøres med tæpper og andet, som ikke
sådan er lige til at vaske. Desuden støvsuger jeg efter et par dage, og så
er det overstået.

Til august begynder jeg så at dryppe dem i nakken igen - rent forebyggende -
og bliver ved indtil frosten sætter ind. Vi har aldrig lopper mere.

Mvh Maria

Fra : Gidde

Dato : 19-01-01 22:23

Tak for rådet Maria
....de her kollegielejligheder har dog desværre kun et lille bitte fryseskab...en
joke af en fryser...som kun lige kan rumme 10 kg kød fra svigerfars fritgående
bøffer...suk.
Hvis i det mindste frosten var blevet her, så kunne jeg have hængt det hele ud
på tørresnoren...men vejret er imod os!
Alt andet er blevet vasket og støvsuget...desværre har vi en lækker uldplaid,
som Laban elskede at putte i, og den er nu isoleret i en tætlukket
plasticpose...indtil jeg finder på noget
Jeg har besluttet at støvsuge en gang dagligt de næste dage, og så håber jeg
ellser at Frontline gør sit arbejde....det klør alevegne nu
Mvh. Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-01-01 16:19

jow, jeg støvsugede da men det var stort set også det jeg gjorde ved det,
jeg har bestemt ikke rengøringsvanvid..;))
tid var/er der heller ikke så meget af til den slags, så hellere "lidt"
skidt i krogene end et rent helvede ;))

Ok jeg indrømmer at jeg har et fine skilt på væggen (Kun tåber rydder op -
genier behersker kaos) selvom jeg føler mig en smule tåbelig når jeg ikke
kan finde det jeg leder efter..

æv jeg kunne ellers fint finde plads til en bog mere i reolen..;))
Jeg var/er sikkert ikke den eneste som med spænding fulgte med i den
fortsatte historie (hvem behøver tips og lotto for spændingens skyld, når
der sker sådan noget i gruppen her ;)) )

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 19-01-01 23:24

Hejsa

Vi har også sprøjtet for en fjorten dages tid siden.. Vi plejer at holde
pause mellem november - marts, og havde også gjort det i år.. Men vi havde
glemt den lille detalje, at det IKKE har været frostvejr, så de væmmelige
små kravl ( altså ikke kattene.. ) havde invaderet os !!! Yikes - Og JEG
bliver bidt mere end kattene gør.. Men nu er de væk igen !!!

Knus fra Pia og de loppefri katte

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Henrik Pedersen <misbams@edb.dk> skrev i en

Fra : Lisa K

Dato : 20-01-01 14:42

> (som nu har kløen overalt og ikke længere kan sidde stille uden at det
> prikker, stikker og klør' ............uaaahhhhhhhhh)

Hej Gitte.

Det kaldes psyko-lopper eller lus for dens sags skyld. Jeg har arbejdet i en
børnehave og der kunne man godt få fornemmelsen af at lusene angreb en men i
virkeligheden havde man ikke nogen. Det er psyko-lus.

Held og lykke

Lisa

Fra : Gidde

Dato : 20-01-01 23:48

Advr...jeg har ikke set en loppe i MANGE timer nu...og alligevel kribler
det...brrrrr.......
Det er ligesom når man har set en edderkop (jeg ved godt det er nyttedyr osv.
osv.) i rummet før man skal sove...
Brrr.......
Gitte

Fra : Kate

Dato : 21-01-01 00:56

Lisa K wrote:

> [...]
> børnehave og der kunne man godt få fornemmelsen af at lusene angreb en men i
> virkeligheden havde man ikke nogen. Det er psyko-lus.

Hihi, dem havde min mormor også engang. Hendes puddel havde haft lopper
og det tog 100 år at komme af med dem. Længe efter skulle man bare nævne
ordet så begyndte hun at klø allevegne.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk