ftp_connect ... timeout ??
Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 29-09-01 09:37

Hej alle sammen...

Jeg har lavet dette lille script, men det er ikke så godt hvis ftp'en er
"offline".

$ftp = ftp_connect("ip", port);
$con = ftp_login($ftp, "user", "pass");
if ($ftp) {
print "ftp online";
ftp_quit($ftp);
}
else {
print "ftp offline";
ftp_quit($ftp);
}
Hvis ftp'en er "offline" så tager der _meget_ lang tid at loade siden ind.
Kan man ikke smide en "timeout" ind på en eller anden måde, så hvis den ikke
kan komme på inden for 3 sek, så skal den skrive "offline" ???

På forhånd tak !
Brian Rosenkrantz

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 29-09-01 10:02

"Brian Rosenkrantz" wrote in message

> Kan man ikke smide en "timeout" ind på en eller anden måde, så hvis den
ikke
> kan komme på inden for 3 sek, så skal den skrive "offline" ???

Jeg benyttede mig af fsockopen() i stedet for, med en timeout på "1".

ellers tak for jeres svar :)
Brian Rosenkrantz