Forskellen på RS-232 og RS-485
Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-09-01 09:11

Jeg har en magnetkortlæser liggende, jeg gerne vil sætte til min
serielport. Inden i kortlæseren står der:

Pin   Function
1   +12VDC
2   RS-485(+)
3   RS-485(-)
4   NC
5   NC
6   Common

Nogen der har en god idé til hvordan jeg kan sætte det sammen? Eller
bare noget information om RS-485, der kan hjælpe mig videre?

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-09-01 09:34

> Nogen der har en god idé til hvordan jeg kan sætte det sammen? Eller
> bare noget information om RS-485, der kan hjælpe mig videre?

Så vidt jeg husker er RS485 designet til anvendelse i industrimiljøer, og
langt mere støjimmun end RS232 - der køres vidstnok med andre
spændingsniveauer, og der er ingen pinkompabilitet. Du skal have fat i en
konverterbox, som jeg tror ikke er helt billig - mon ikke BlackBox eller
Danbit har en sådan ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-09-01 09:49

> [...]
> konverterbox, som jeg tror ikke er helt billig - mon ikke BlackBox eller

Hej igen,
Jeg supplerer lige mig selv, Danbit har et PCI kort med 2 stk. RS485 porte -
se: http://www.danbit.dk/kat2001/1418.phtml

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-09-01 10:55

Ja, jeg har set på det kort, men meningen var sådan set at det skulle
kunne gøres for få penge. Det er iøvrigt rimelig ligemeget med alle de
extra funktioner RS-485 har, bare jeg kan læse data fra den.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Cubus

Dato : 29-09-01 11:55

> Eller bare noget information om RS-485, der kan hjælpe mig videre?

http://www.alarmsystem.dk/PDF%20filer/Teknisk%20Nyt/teknyttema.pdf
(Anvendelse af RS485 kommunikation)

Måske der var noget at hente her:

http://www.rs-485.com/