Valg af stabil harddisk
Fra : Mari

Dato : 28-09-01 23:57

Jeg skal bruge en harddisk til mine gamle PC'er.
Den ene er en pentium II og den har Asus P2B bundkort.
Den anden er en af de første Pentium'er, og den er på 250Mhz.

Jeg har ikke voldsomt meget brug for diskplads - bruger den
kun til Office-programmer og mail. Tilgengæld skal den være
100% driftssikker - og garenteret fejlfri, da jeg ikke kan "tåle"
at miste data. Det er derfor jeg bruger dem som indbyrdes spejl-backup.
Efter at være blevet stillet i udsigt at kunne købe brugt
i marked.NG'en tre gange - og at sælger sprang i målet når
jeg gerne ville afhente den for også at kunne se den i
funktion - så må jeg nok se i øjnene at jeg ikke er i stand
til at finde frem til en brugt.

Jeg er løbet sur i betegnelserne, og kan ikke
gennemskue hvad der er over/under kvalitetsloftet.

Hvis jeg ikke vidste andet, så ville jeg vælge IBM,
men hvilken ??? Jeg har set, at der er problemer med
nogle af dem.

Hvilket mærke er kvalitetsmæssigt sammenligneligt.

Og endelig - hvor i Kbh. eller omegn kan man købe
en sådan.

Mvh Mari

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 29-09-01 15:12

In article <5e7t7.1445$Ay.168543@news010.worldonline.dk>, alohaloh@min.sol.dk
says...
> [...]
> men hvilken ??? Jeg har set, at der er problemer med
> nogle af dem.
>
> Hvilket mærke er kvalitetsmæssigt sammenligneligt.

Fujitsu laver nogle udmærkede diske, som er rigtigt lækre. De er ligeså
hurtigere som alle andre. Deres virkelige force er at de er lydsvage, idet der
er anvendt kuglelejer med væske i.

Hvis jeg selv stod og skulle have mig en ny harddisk, ville jeg væge sådan en
fætter frem for IBm , WD og alle de andre, der nu findes på markedet.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)