Problem med cloning af stor disk med ghost
Fra : F.Larsen

Dato : 28-09-01 21:42

Hej

Fik så købt en 60GB Maxtor disk.

Jeg skal nu klone den gamle 30GB disk til den ny 60GB - og jeg har brugt Ghost
5.1c
Ny disk genkendes fint og er formateret ok under win2k

Jeg starter maskinen med win98 bootdisk og propper så en disk med ghost .. alt
fungere fint

Problemet er nu, at kloningen stopper precist i det øjeblik ghost programmet skal
til at skrive til den nye disk...

hjælp !

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/

Fra : John Stenbak Hansen

Dato : 29-09-01 13:28

Du skriver, at din nye disk er formateret OK under W2K - formentlig ikke med
NTFS, idet jeg mener, at du skal op i Ghost verion 7/2002 for at kunne bruge
NTFS drev!

Fra : F.Larsen

Dato : 29-09-01 17:48

Disken er formateret under NTFS - iøvrigt som de øvrige jeg har siddende i
maskinen.
Fik en e-mail fra en der skrev at det var nok med Norton ghost version 6.0
Kan den være på en floppy ? det er vel bare ghost.exe man skal bruge,
ikke ?

--
Flemming

Fra : Kurt Brixen

Dato : 29-09-01 19:26

On Sat, 29 Sep 2001 18:48:22 +0200, "F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk>
wrote:

> [...]
>Fik en e-mail fra en der skrev at det var nok med Norton ghost version 6.0
>Kan den være på en floppy ? det er vel bare ghost.exe man skal bruge,

jeg ved ikke med 6.0, men Ghost 2001 ver. 6.5 kan ihvertfald ghoste
Win2000 partitioner i NTFS.
Og den kan være på fx en Win98 bootdiskette.

Kurt Brixen

Fra : F.Larsen

Dato : 29-09-01 21:56

okay

er igang med ghost 6.0 og den er i fuld gang med at kopiere.
Den kom ud og fortalte at der var en række fejl på disken og om jeg ville
fortsætte alligevel, måske er det derfor 5.1c gik kold ?

anyway ... det bliver spændende at se om diskkopien kan bruges til noget.

kan man reperere system filerne på en win2k/ntfs disk ?
disken er ikke-bootbar - og fejlene er i nogen filer der starter med "$".