SV: Creative Audigy og Windows XP
Fra : Wizeguy

Dato : 28-09-01 20:12

Hej alle

Jeg vender lige tilbage som aftalt med mine erfaringer med Creative Audigy
og Windows XP

Overordnet set virker kortet fint med de Windows 2000 drivere som findes på
CD-ROM'en. De eneste to ting der er ikke virker er Soundfonts og AC3
dekodning.

Spil:
Spillede lige Halflife Blue Shift ganske kort, og EAX virkede fint. Jeg har
lidt problemer med at få gameporten til at kommunikere med min Gravis
Gamepad Pro, men det skyldes muligvis at jeg ikke har tilsluttet add-on
kortet korrekt.

Musik:
Winamps Directsound plugin virker ikke med driverne. Derimod er der ingen
probelmer med Waveout eller Media Player 8. Pas på med at skifte højtaler
mode, mens der spilles musik. Jeg fik en blå skærm og computeren rebootede

DVD:
Ja som sagt virker AC3 dekodning ikke rigtigt Billede og lyd kører
asynkront. Man må derfor bruge en multispeaker version af WinDVD eller
PowerDVD indtil videre.

Diverse:
Creative Remotecenter virker fint. Demoerne virker ikke, men faktisk havde
jeg også problemer med en af dem under Windows 98 SE (dog ikke Goldmine
demoen). Jeg har ikke prøvet Creative Playcenter 3 endnu, men der er vist
lidt problemer med at få det til at virke under Windows XP.

---
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Madsen

Dato : 28-09-01 21:18

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev:

> Jeg vender lige tilbage som aftalt med mine erfaringer med Creative Audigy
> og Windows XP

Og tak for det. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-09-01 22:32

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Jeg vender lige tilbage som aftalt med mine erfaringer med Creative Audigy
> og Windows XP

Ja, jeg takker også,, Selvom jeg alligevel bestilte kortet.. Så jeg kan
fortælle om mine erfaringer Tirsdag-Onsdag Og det er EX versionen jeg har
bestilt.

Fra : Wizeguy

Dato : 28-09-01 23:41

> [...]
>
> Ja, jeg takker også,, Selvom jeg alligevel bestilte kortet.. Så jeg kan
> fortælle om mine erfaringer Tirsdag-Onsdag Og det er EX versionen jeg har

OK det glæder jeg mig til at høre om. Jeg havde "kun" råd til Platnum
versionen

---

Fra : Wizeguy

Dato : 29-09-01 02:28

> [...]

> lidt problemer med at få gameporten til at kommunikere med min Gravis
> Gamepad Pro, men det skyldes muligvis at jeg ikke har tilsluttet add-on

Nu virker min Gamepad fint under både Windows 98 SE og XP. Kablet der
forbinder Audigy lydkortet med add-on kortet sad åbenbart ikke helt fast.

> [...]
> jeg også problemer med en af dem under Windows 98 SE (dog ikke Goldmine

Goldminedemoen virker fint under Windows XP, men Soundblaster Audigy
Experience med demoer virker ikke. Under Windows 98 SE er der også en af
demoerne i Soundblaster Audigy Experience der ikke virker.

Det skal nævnes, at jeg afinstallerede mit Dimaond Monster MX300 inden jeg
installerede Audigy lydkortet. Måske virker alle demoer, hvis man
installerer alt forfra.

---

Fra : Darcy

Dato : 29-09-01 04:34

Hvad er forskellen på de forskellige udgaver af Audigy, og hvilken skal man
vælge, hvis man gerne vil ha´ det fedeste, men ikke selv komponerer musik -
dvs man gerne vil ha´ det bedste til musik / spil / DVD (divX).

På forhånd tak.

Darcy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-01 10:17

"Darcy" <darcy@eberhardt.as> wrote in message

> [...]
usik -
> dvs man gerne vil ha´ det bedste til musik / spil / DVD (divX).

Hvis du bare skal have det fedeste, må det være Platinium EX versionen.

Som har en extern box, med tilslutning til Hovedtelefoner, Firefire,
digtital ind/out analog in osv...

Platinium versionen (uden EX) er til indbygning i et 5 ½ slot i computeren.
Men har samme tilslutninger som ex.

> På forhånd tak.
>
> Darcy

Bjarke

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-01 10:19

Og glemte player kortet, som er en rent lydkort. Hvor tilslutninger som
live, plus Firewire. Altså et rent lydkort.