Kursus med Helle Poulsen - jeg vover forsi~
Fra : Søs D. Jensen

Dato : 28-09-01 18:32

Hejsa

Jeg vover pelsen og reklamere for endnu et kursus med Helle Poulsen. Hvis
jeg ikke må slå det op herinde - skælder I mig bare ud )

Jeg har to pladser tilbage på et kursus, jeg holder med Helle Poulsen,
verdensmester i lydighed. Kurset løber over to weekender: søndag den 14.
oktober og søndag den 21. fra 10 - ca. 14 i Ølstykke på Sjælland. Det koster
500 kr. for de to dage, og der vil være 10 deltagere på kurset. I kan
tilmelde jer kurset via www.hundeskolentrofast.dk
Der er ingen forudsætninger for, hvad hund eller ejer skal kunne - I skal
bare synes, at lydighed er sjovt )

Kursusplan

1. Kort gennemgang af hele kurset og de enkelte hunde.
2. Lydighed i forhold til adfærd. Arbejdsglæde og tempo.
vores kropssprog/hundens signaler.
3. Fra hvalp til færdiguddannet elitehund. De grundlæggende øvelser, og
hvordan de sættes sammen til en
færdig øvelse.
4. Forskellige former for belønning. Hvornår og hvordan belønner man bedst
5. hundens instinkter i forhold til de forskellige lydighedsøvelser.
6. klikkertræning/shaping af lydigheds øvelser.
7. klikker som forstærker. Fordele og ulemper.
8. Posivtiv stress. Hvordan man kan opbygge posivtivt stress med klikker.
9. træningsdagbog og hvordan man når sit mål.
10. At bruge sin hund til konkurence.

Hvert punkt vil indeholde en kort teoretisk gennemgang, og derefter
praktiske øvelser med hundene. Der vil blive arbejdet med hundene både en og
en, og i grupper.

Helle vil bruge sine egne hunde til at demonstrere de færdige øvelser.

KH
Søs
www.hundeskolentrofast.dk - nu med nyt design,
brevkasse med Helle Poulsen og biolog Hanne Hjelmer Jørgensen og meget mere.

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 28-09-01 23:50

Øv, hvorfor er det to forskellige weekender? Det bliver jo alt for dyrt for
mig at skulle frem og tilbage to gange
Må lige tænke lidt over det.....

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 29-09-01 14:46

Hej Trine

Det havde jeg slet ikke tænkt på. Der er nu 1 plads tilbage.

KH
Søs

Trine Dyrgaard <trine@startnettet.dk> skrev i en

Fra : Søs D. Jensen