Asus A7V133-C system vil ikke starte
Fra : Martin Andersen

Dato : 28-09-01 17:01

Hej !

Mit system er : HQ45 kabinet
Duron 800Mhz
A7V133-C
128MB pc 133
TNT2 M64 grafikkort

Problem : Vil ikke starte.
Når jeg tænder kabinettet, lyser der en lampe på bundkortet, men
ingen blæsere går igang. Ingen lyd fra højttaler.
Jeg mener jeg har sat power switch ledningen rigtig i, men manualen er
noget forvirrende. Har prøvet flere forskellige kombinationer af power
switch
placeringer. Har sat køleren forsigtig på, så CPU skulle ikke være knækket.
Nogle ideer ?

Hilsen Martin.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 28-09-01 18:03

Har du sat FSB til 100MHz?

Har du prøvet at nulstille CMOS (BIOS opsætningen)?

Fra : Lars Mortensen

Dato : 28-09-01 22:47

Visse bundkort nægter at "power up" hvis f.eks. diskdrev er forbundet
forkert. Brug udelukkelses-metoden, altså tilslut ikke nogen drev, hverken
på IDE/floppy eller strømmæssigt.
Mvh/ Lars

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-09-01 10:41

Hej.

Det hjalp ! Mange tak for hjælpen.
Jeg har ikke haft sådan et bundkort før.

Hilsen Martin.