(Ekstra Ram??) gør, at I.E 5.5 og Outlook ~
Fra : Sjaelfre

Dato : 28-09-01 15:50

Hej

Min maskine synes at være lovlig langsom og i Internet Explorer og Outlook
Express tværer siderne og mine mails, når jeg scroller. Kan det have at gøre
med, at jeg har sat ekstra ram i, og hvad gør jeg. (Bios??)

Det gør sig ikke gældende, hvis jeg sætter skærmindstillingerne til 800/600 og
16-bit farver eller derunder, men hvis jeg angiver værdierne til 32.bit farver
og 1924/768 går det galt. Jeg har tjekket driveren til grafikkortet er rigtigt.

Jeg kører m. Win Me, det samme gjorde sig gældende i Win98

Forhåndstak
Sjaelfre

--
Posted from 109.ppp1-3.ski.worldonline.dk [212.54.90.109]

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-09-01 16:46

"Sjaelfre" <sjaelefred@yahoo.com> wrote in message
> [...]
rigtigt.

> Jeg kører m. Win Me, det samme gjorde sig gældende i Win98

Jep,,, samme problemer havde jeg.. Da jeg kom over 128 MB ram,,, Jeg troede
det skyldes mit grafikkort.. Men det var hukommelsen der var tom,,,

Skift til Windows 2000 eller XP.. Andre gode ting har jeg ikke at sige.

Fra : Erik Henrichsen

Dato : 28-09-01 19:34

Hej,

Du skriver ikke hvilke grafikkort du har, men det er næppe alle grafikkort
der kan klare 1924x768 32bit uden at flimmer noget, ved en fornuftig
opdatering. Det har ikke meget med hvor mange RAM, der er på bundkortet. men
hvor mange der er på grafikkortet.

mvh
Erik

Fra : Mads Ingvar

Dato : 28-09-01 23:20

"Erik Henrichsen" <henrichsen@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> der kan klare 1924x768 32bit uden at flimmer noget, ved en fornuftig
> opdatering. Det har ikke meget med hvor mange RAM, der er på bundkortet. men

Hej Erik

Det var en fejl at jeg skrev 1924*768, jeg mener 1024*768, hvilket jeg helt
klart mener et 16 MB SIS 730 onboard grafikkort skulle kunne køre fint med. Jeg
har dog lagt mærke til ved en bekendts computer, som også har et SIS onboard
grafikkort (dog 8 MB), at det samme gør sig gældende. Er det mon en generel
"bug" på disse onboard grfikkort?
Og et nybegynderspørgsmål: kan man sætte et "ekstra grafikkort i computeren,
selvom der sidder et onboard, der ikke kan fjernes?

Forhåndstak fra Sjaelfre, og tak for besvarelsen

--
Posted from 44.ppp1-8.ski.worldonline.dk [213.237.84.172]

Fra : Mathias Kellermann

Dato : 29-09-01 23:40

Onboard grafikkort suger max. Jeg kan så forstå deraf at du ikke bruger din
computer til 3D-spil og andre tunge opgaver. Men JA, man kan godt sætte et
nyt grafikkort i computeren.

Inden du dog skifter kort så sæt opløsningen og farverne til laveste niveau
og at skifte driver til VGA standard driver for at sikre kompatibilitet med
dit nye kort. Når du har sat dit nye kort så tilslut skærmen dets
VGA-udgang og installer dine nye drivere. Det gamle grafikkort vil stadig
figurere i kontrolpanelet men der slår du det bare fra. Det gøres ved at
vælge "Deaktiver i denne hardwareprofil" i koptrolpanelet.

Fra : Mic

Dato : 28-09-01 23:23

Hvis jeg nu skulle gætte mig en smule frem, vil jeg tro at sjaelfre har
ramt forkert på tasterne og ville skrive 1024 x 768, og ikke 1924 x 768 i
opløsning. Bare en tanke...

Mvh

Mic

Fra : Mic

Dato : 28-09-01 23:27

Det havde han sørme... *G*

Mvh

Mic

Fra : Lars Mortensen

Dato : 28-09-01 22:50

Det er faktisk således, at man ved 256 MB RAM og opefter i Win9x/ME opnår
forringet performance. Ak ja!