Laban og Freja (spørgsmål)
Fra : Gidde

Dato : 16-01-01 10:39

Hejsa
Hvad betyder dette:
Laban nærmer sig Freja ganske afslappet. Halen hænger ned og er i ro,
ørerne fremadrettede og så foretager han er sjovt lille hop med
forbenene og nærmest bjæffer et lille mjav. Det lyder som når han vil
lege...men Freja som er lidt sky ovenpå forskrækkelsen i går trækker sig
væk og knurrer.
Han har een gang lagt sig ned på siden som når han ellers vil lege....så
kan det sjove hop være en opfordring til leg?
Ellers går det foreløbigt også godt i dag....hun holder ham på en meters
afstand med sin knurren, men han har åbenbart valgt at droppe det med at
hvæse eller knurre tilbage....
Laban virker ikke det mindste som om han føler sig truet. Han virker
bare ekstremt nysgerig...som om han tænker: "Det her, det er det
vildeste og sjoveste jeg længe har set....hvorfor vil den bette ting dog
ikke lade mig komme til?? Endelig sker der noget her!"
Nåja, men Part 2 følger senere...
Hvad betyder det sjove hop og det sære lille mjav han laver?
Mange hilsner Gitte

Fra : Nina

Dato : 16-01-01 11:09

Hej Gitte

Det lyder som om han opfordre til leg, og hvis jeg ikke tar' fejl skal det
nok lykkes for ham

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Gidde

Dato : 16-01-01 11:26

Hej Nina
Ja, det ligner lidt den "playbow" hunde laver, når de vil lege.....
Jeg tror også det vil lykkes for ham...om nogle dage eller uger
Freja skal tydeligvis have masser af tid til at se ham an efter i går, men hun
gemmer sig da overhovedet ikke. Hun ligger på køkkenstolen igen, efter at hun
var inde og se hvad han lavede ved hendes bakke!
Hm...godt at hun er så rolig en kat....
Hilsen Gitte

Fra : Nina

Dato : 16-01-01 12:37

Hej igen Gitte

Jeg synes du skal læne dig tilbage og nyde "akterne". Der kommer tit de
sjoveste krumspring og udtryk......... og nysgerrigheden vinder til sidst

Hilsen Nina

Fra : Gidde

Dato : 16-01-01 12:38

- Fnis, ind imellem ligner det rent blær' det Laban laver....han ser ud som om
han kan li hende, men han er jo lidt forsigtig når hun nu vælger at lyde som en
tvær foxterrier
Jeg hygger mig faktisk med det...læser, drikker the og faktisk er det ret
underholdende...
For 10 minutter siden sad hun og spiste. Jeg fodrer hende på køkkenstolen, fordi
hun åbenbart føler sig tryg der. Hun sad og spiste og Laban fik lov at stå med
forpoterne oppe på stolen for at se hvad der skete. Engang imellem hvæste hun
lidt...men ikke slemt.
Hilsen Gitte

Fra : Nina

Dato : 16-01-01 13:26

Sidste gang jeg skule sætte katte sammen, var den sjoveste, det kommer vi
til at trække på smilebåndet over mange gange fremover.

Jeg opdrætter Maine Coon'er. Indtil nu 2 kuld. Så jeg/vi har ikke den store
erfaring med fertile hankatte. Derfor har vores hankat aldrig været sammen
med vores killinger. Der har altid været minimum trådnet mellem
dem....alligevel kunne det gå vildt for sig.
Mellem jul og nytår kastrerede vi så vores hankat. Det gav jo straks vores
gamle kælepotte igen. Og en killing fra vores sidste kuld besluttede vi at
beholde.... så her i januar var det tid til, at de skulle vænne sig til
hinanden.
Jeg satte killingen på gulvet og min kæreste hentede kosten i skabet.... for
at kunne skille dem ad hvis det skulle gå helt galt. For at være helt ærlig
tror jeg, at han gjorde det mest for sjovt, under alle omstændigheder
virkede det beroligende på mig. I dag er det bare "krydderi" til historien
når man fortæller den

Hvæseriet startede, killingen vadede efter hankatten... hvæs hvæs hvæs...
efter nogle timer sådan startede den mærkeligste kamp... vores store Maine
Coon hankat lavede krumspring som en 3 måneders killing, rodede rundt på
gulvet som en hunkat i løbetid, op og ned af klatretræer, hvæs hvæs......
Til sidst blev killingen så træt at den faldt i søvn midt på gulvet.
Hankatten rejste sig og slog den oven i hovedet 3 gange, og så startede det
igen. Killingen rokkede ikke et øjenbryn når den blev dasket oven i
hovedet... "dunk" sagde det hver gang. Efter nogle timer var der forholdsvis
ro.... og jeg faldt også udmattet i søvn på sofaen. Jeg vågnede kort tid
efter med et ordentligt sæt, fór op (væltede over kosten !!!).... SHIT hvad
er der sket? hvor er de? og hvad tror du at jeg fandt ???? Jeg satte kosten
i skabet og tog kameraet ud..... se det billede jeg tog på min foreste side
www.tendertribes.dk Vores blå/hvide hankat og rød/hvide killing

Sådan er det også mellem dem i dag

Hver dag betages jeg over killingers kæmpe mod. Vores hankat vejede på
daværende tidspunkt mere end 4 gange mere end killingen. Et stort bundt
muskler, han brølede killingen ind i hovedet flere gange. Killingen lukkede
bare øjene, men vigede ikke en tomme..... Man skulle tro den tænkte "Det kan
godt være at du kan hvæse højere end mig, men du skulle få gjort noget ved
den ånde"

Nyd det

Fra : Gidde

Dato : 16-01-01 13:34

Haha, ærlig talt...det ville jeg godt ha set!!!
De ser bare så kære ud de to sammen, bare Freja og Laban også en dag kommer til
at ligge sådan
Gitte