Fjernprinter...
Fra : Uffe Nielsen

Dato : 28-09-01 10:42

Hej Alle

Jeg står over for at skulle mappe en printer på mit arbejde hjemmefra.
Printeren sidder på en NT 4.0 server, som er tilsluttet internettet via en
Cisco 677 router. Alt trafik routes til NT serveren via en default NAT entry
i routeren. HjemmePC'en er en NT40 workstation. Jeg har delt en printer på
serveren og kan fint tilslutte og printe til denne med kommandoen

net use lpt2: \\ip-nr\printernavn
og print /d:lpt2 filnavn

mit problem er, at jeg gerne vil ha' tilsluttet printeren som en "rigtig
printer" d.v.s installeret en printer i printerpanelet og tilsluttet denne
til fjernprinteren. Men andre ord: Jeg vil oprette en port til min
fjernprinter.

I NT er der mulighed for at oprette en "Standard TCP/IP port" til en
fjernlokation, og derefter tilslutte en printerdriver til denne port. Det er
muligt at oprette en sådan port til ipnummeret på fjernserveren, men når en
printerdriver tilsluttes til denne, går den i fejl ;-( Ved nogle hvad denne
"Standard TCP/IP" port er kompatibel med ? Kender en løsning til at mappe en
remoteprinterport på den beskrevende måde ?

Der er også mulighed for at oprette en port til en gammeldags LPR printer,
hvilket jeg har erfaring virker ganske godt og pålideligt. Her er problemet
at windows mangler en LPR server i den anden ende. Nogle løsninger her ?

Til sidst er der den nye "internet printer" mulighed i windows 2000. Kan en
sådan printer bindes på en windows 4 workstation ? Hvis ja, så ville mit
problem løses ved at opgradere den eksisterende fjernserver til 2000 og
derefter tilslutte min lokale NT40 arbejdsstation til dens delte "internet
printer".

Med venlig hilsen,
Uffe

Fra : Kent Friis

Dato : 28-09-01 15:59

Den Fri, 28 Sep 2001 11:41:32 +0200 skrev Uffe Nielsen:
> [...]
>printer" d.v.s installeret en printer i printerpanelet og tilsluttet denne
>til fjernprinteren. Men andre ord: Jeg vil oprette en port til min

Har du prøvet at skrive \\ip\printer inde i "tilføj printer"?

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Uffe Nielsen

Dato : 01-10-01 11:32

Hej Kent

> Har du prøvet at skrive \\ip\printer inde i "tilføj printer"?

Ja, jeg har prøvet \\ip\printer. Det virker fint på windows 2000, men under
NT4.0sp6a får jeg "unknowen ressource"

Jeg kan dog få det til at virke, hvis jeg installere printeren på LPT2 og
derefter laver en net use lpt2: \\ip\printer, men det virker som lidt af en
omvej.

M.v.h Uffe