Soundblaster Live! i XP ?
Fra : Thomas Rybak

Dato : 28-09-01 10:36

Nogen som kan hjælpe med at få subj til at virke ?

Mvh Thomas

Fra : Wizeguy

Dato : 28-09-01 12:16

"Thomas Rybak" <rybak@homepage.dk> wrote in message
> Nogen som kan hjælpe med at få subj til at virke ?
>
> Mvh Thomas

Når du kører Windows XP installeionen, installeres der faktisk wdm-drivere
til Live! kortet. Du kan herefter gå ind på Windows Update og hente nogle
nyere drivere som virker fint med EAX. Problemet er bare, at der jo ikke
hører noget kontrolpanel (AudioHQ). Dette problem kan dog løses ved at følge
anvisningerne på http://shs-sound.paraknowya.com/ under "How to get AudioHQ
working under Windows XP". Anvisningerne gælder 5.1 kortet, men burde også
virke med de ældre Live! kort. Uanset hvad, så forsøg IKKE at installere
Windows 2000 drivere. De virker ikke, og du risikerer at må installere
forfra.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Thomas Rybak

Dato : 28-09-01 13:01

Jeg har prøvet at installere WDM driverne, men XP siger at der er fejl i
dataene og jeg kan ikke installere driverne ?! Hvis jeg prøver at opgradere
driverne via Windows Update, får jeg også en fejl under installationen ?!?!

Fra : Wizeguy

Dato : 28-09-01 13:16

> [...]
opgradere
> driverne via Windows Update, får jeg også en fejl under installationen
?!?!

Hvilke drivere har du forsøgt at installere? Du skal _ikke_ prøve at
installere andre drivere end dem via Windows Update! Hvis du har forsøgt
dette, kan du ikke opgradere via Windows Update. Det eneste du så kan gøre
er at installere Windows XP forfra og køre Windows Update igen. Herefter kan
du installere AudioHQ ved ar følge anvisningerne i det link jeg gav i mit
sidste indlæg.

Fra : Thomas Rybak

Dato : 28-09-01 14:25

Jeg har godtnok prøvet med Windows 2000 driverne. Det gik ikke, jeg fik blå
skærm. Men så brugte jeg System Restore, og så kørte det igen.

Det skal siges at jeg slet ikke har oplevet lyd under XP. Under
installationen skrev den 2 gange at der var en fil den ikke kunne
installere?

Se screenshots her: http://rybak.subnet.dk/capture.htm

Mvh Thomas

Fra : Wizeguy

Dato : 28-09-01 15:38

> [...]
>
> Det skal siges at jeg slet ikke har oplevet lyd under XP. Under
> installationen skrev den 2 gange at der var en fil den ikke kunne

Jeg kender proceduren! Det eneste der hjælper er at køre Windows XP
installationen igen. Når man først har prøvet Windows 2000 drivere virker
Windows Update ikke

---