AT, ATX?
Fra : Dan Frederiksen [DJ ~

Dato : 28-09-01 10:32

Hey NG,

Jeg har en computer (som står for opgradering). Den skal have nyt bundkort,
samt processor. Nuværende er en Pentium-S 200MHz (står der i opstarten).
Er der nogen der kan fortælle mig om det er et AT eller ATX bundkort jeg
skal have fat i? Det er ret surt at skulle save af ATX-kortet for at kunne
få det til at være i kabinettet :)

/Dan

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-09-01 11:21

Hvis det er et AT-bundkort, du har i maskinen i dag, må jeg nok skuffe dig
med, at du bliver nødt til at investere i et ATX-kabinet. Bundkort til alle
nyere processorer er ATX-bundkort, og de kan sandsynligvis ikke være i dit
kabinet. Din strømforsyning understøtter heller ikke ATX. ATX er også mere
skånsom overfor dit andet hardware, såsom CPU m.v.
Når du alligevel skal til det, så køb et støjsvagt kabinet og køler til
CPU'en.
Det vil du blive glad for

mvh

Jesper

Fra : Brian Hansen

Dato : 28-09-01 21:47

> [...]
> skal have fat i? Det er ret surt at skulle save af ATX-kortet for at kunne

Der er ingen tvivl om at du skal have et ATX bundkort sammen med den nye
CPU.
Spørgsmålet er om dit kabinet er AT eller ATX.
Se om der kun er tastatur stik bag på bundkortet = AT
Eller om tastatur, mus, serial, parallel, USB evt. lyd sidde samlet i en
firkant på ca. 15x5 cm = ATX

Der er størst sansynlighed for at det er at AT kabninet du har med en
"gammel" P200.

Brian

Fra : Ole Sørensen

Dato : 29-09-01 05:46

On Fri, 28 Sep 2001 11:31:38 +0200, "Dan Frederiksen [DJ Dencker]"
<dan@natteravnen.dk> wrote:

> [...]
>skal have fat i? Det er ret surt at skulle save af ATX-kortet for at kunne

Fandt dette på http:\\www.zitech.dk, håber du kan bruge det

GigaByte, GA-6VA7+, 66/100/133 FSB til Intel CPU'er, Via Apollo Pro,1
AGP, 2 ISA, 4 PCI, 3x 168-pin SDRAM, UDMA/66,Option: 2x USB på
bracket. AT/ATX Power stik. Baby-AT form faktor. Pris hos Zitech 820,-
Hvis det virkelig er et AT-bundkort giver det da muligheder for, at
sparke lidt liv i den gamle kasse (Har selv en P200)

PS. Du må gerne sende en mail, med erfaringer, hvis du køber.
Ole Sørensen.

PS. Erstat x med o i efternavn
--
http://hjem.get2net.dk/just4fun