SPISER HUNDELORT!!!!!!
Fra : M Sørensen

Dato : 27-09-01 11:15

Vi har lige fået en Labrador hvalp som nu er 10 uger gammel, nogle gange når
den render over en af sine egne hundelorte ude i haven ÆDER den den... det
er temmelig ulækkert da den er meget glad for børnene og gerne vil slikke
dem i hovedet
Hvorfor gør den det og hvad kan man evt. gøre ved det ??

--
Med Venlig Hilsen / Digital regards
Martin Sørensen

Fra : Pia

Dato : 28-09-01 10:45

ingen af de tips der findes (giv hunden salt på maden eller ølgær tabletter
og meget andet) hjalp på vores, heller ikke skældud, da han så blot lærte at
gøre det i smug, når det ikke var farligt.

Til gengæld holdt han efter et par måneder op af sig selv.

Så jeg kan anbefale at samle op efter den hele tiden og når I begynder at gå
tur i snor, se efter hvad den snuser til og få den væk INDEN den sætter
tænderne i, distraher den med noget sjovt.

Jeg ved ikke om det er en lab-ting, da de jo har en abnorm trang til at
smage på alt, holde ting i munden og spise hele tiden. Der er teorier om, at
de muligvis gør det fordi hunden ikke har fordøjet sin mad helt og
afføringen derfor stadig indeholder næring eller lugter af mad. Min gik i
hvert fald kun efter bestemte lorte, til gengæld kunne han huske i dagevis
hvor de lå og styrede lige derhen når vi gik forbi.

Saml altid op, sørg for at hunden ikke får mulighed for at finde noget at
spise. NEJ hjælper ikke, trangen til at spise er stærkere end frygten for
skældud.

:Pia

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 28-09-01 12:44

Mener at ha' læst et sted at det handler om rangorden. En hvalp er nederst
på stigen, hvilket nogle hvalpe føler trang til at understrege ved
simpelthen at fjerne alle spor efter dens færden. Afføringen er jo netop en
af de midler en hund bruger til at markere terretorium med.

Så jeg er helt enig - NEJ eller skældud hjælper IKKE - snarere vil det
forstærke/forlænge problemet. Så snart hunden har fundet sin plads, og føler
sig tryg ved resten af familie, vil den formentlig holde op. Afledning med
noget sjovt, og så ellers i gang med skovlen, det tror jeg er sagen!

Med venlig hilsen
Michael.

[klip]

Fra : Christian Andresen

Dato : 28-09-01 13:01

Det lyder som om du har fat i noget af det rigtige. Det kunne også forklare
det med at det stopper efter
et par måneder.

Vores flat gjorde det også, det var også mest hendes egne. Det stoppede
efter ca. 2 mdr., og har faktisk ikke vist sig siden, og hun er nu lige lidt
over 1½ år.

mvh

Christian

Fra : Rikke Vang Olsen

Dato : 28-09-01 15:56

Man kan få noget hos dyrlægen Men jeg kan ikke lige huske navnet, der gør at
de ikke spiser deres egen afføring. Det hjælper naturligvis ikke på det han
går og finder på gader og stræder men det der ligger i haven er hans egen
formoder jeg, og det vil han holde op med at spise.

Jeg tror ikke det er en Lap ting for min Border Collie på 5 mdr. gør det
også. dog ikke sit eget men andre dyre eksrementer han finder i skoven og på
markerne.
Rikke

Fra : Gitte Christiansen

Dato : 03-10-01 18:27

Det er en dårlig vane hvalpen er ved at tillægge sig, det kan lykkes at
afvende den med at spise sin egen afføring. Opskriften er meget enkel prøv
med "det 3. krydderi" strø lidt ud over hvalpens mad. Jeg er ikke helt klar
over, hvorfor hvalpen ikke kan lide krydderiet når det har været en tur
gennem tarmsystemet, men et nemt gæt er, afføringen ikke har samme gode smag
som før. Husk at samle op efter hvalpen, så undgår i også hundelort på sko
og tøj.

Med venlig hilsen

Gitte Christiansen