Anbefaling af højtalere
Fra : Darcy

Dato : 28-09-01 06:15

Jeg skal ud og ha´ nyt lydkort / højtalere, og vil gerne ha´ lidt hjælp...;

Mht. lydkort er det jo ikke så svært - det skal være det nye SB Audigy, men
der er jo utallige versioner...

Jeg bruger min computer ( har 24" Sony-monitor ) til spil / film ( DivX ),
så hvad skal jeg bruge af lydkort? Jeg laver ikke selv musik.

Højtalere - er der disse 3 valgmuligheder;

Sonigistix Monsoon MH-505

Altec Lansing ADA890

Cambridge SoundWorks Desktop Theater 5.1 DTT3500 Digital

Se evt. her

http://computershopper.zdnet.com/texis/cs/topsellerscategory.html?catid=9&co
brand=29

Er der nogle, som har erfaringer med nogle af disse - den første får bedst
kritik, men kan vist ikke købes i Danmark.

Go´e råd modtages med kyshånd!

Darcy

Fra : Thomas B Jørgensen

Dato : 29-09-01 09:45

"Darcy" <darcy@eberhardt.as> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er der nogle, som har erfaringer med nogle af disse - den første får bedst
> kritik, men kan vist ikke købes i Danmark.

På edbpriser.dk kunne jeg finde Desktop Theater 5.1 DTT3500 Digital og Altec
Lansing ADA890, som hhv. sælges i IT-butikken og Multimedia-Experten til
2829 kr og 3295 kr.

http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=Act584363
http://www.m-e.dk/shop/default.asp?varenummer=ADA885

Der findes en udmærket anmeldelse af 5 forskellige højtalere til PC'er, hvor
det er højtalere i 1000 kroners prisklassen. Selv om højtalerne i artiklen
måske ikke lever op til dine krav, så giver den et meget godt indblik i,
hvad man skal være opmærk på, når man køber højtalere. Artiklen er en 0,73
MB PDF fil:

http://www.artikeldatabase.dk/pdf/04/2000/03/01203.pdf

Jeg vil anbefale at købe Altec Lansing ADA890, selv om det koster ca. 500 kr
mere end Desktop Theater.

Thomas

Fra : Mathias Kellermann

Dato : 29-09-01 22:56

Jeg stødte på dit indlæg her i gruppen og tænkte "skal man bare købe comp.
højttalere bare fordi de hedder comp. højttalere?"

Hvad med et DALI Trio surround system til fire stærke?

http://www.hifiklubben.dk/product_main.asp?number=DALITRIOAVSYSBK

Der er så lige det med forstærkeren...

Hilsen

Mathias