måling af omkreds
Fra : Mogens Pedersen

Dato : 28-09-01 02:19

Hej.
Er der nogen der kan / vil fortælle mig om det er muligt at måle en cirkles
omkreds eller en del af omkredsen i autocad 2000. og hvordan man gør dette.

På forhånd tak.
Mogens

Fra : Svend Nielsen

Dato : 28-09-01 07:14

Hej Mogens
Du kan bruge properties (diolog) og klikke på cirklen.

Svend

Fra : H.J.Suurland

Dato : 28-09-01 07:29

> [...]
> Er der nogen der kan / vil fortælle mig om det er muligt at måle en
cirkles omkreds eller en del af omkredsen i autocad 2000. og hvordan man gør

Omkredsen er nem. Kig på properties. Circumference betyder omkreds.
Et udsnit af cirklen er lidt mere besværlig da man ikke kan lave et 'break'
på en cirkel.
Derfor er du nød til at viske den del af cirklen ud som du ikke vil måle
omkredsen på. Tilbage har du nu et buestykke, og det kan du måle på.
Tag en 'List' kommando på buestykket og aflæs længden.

MVH/H.J.Suurland

Fra : Michael

Dato : 29-09-01 14:32

Hej H.J.Suurland !

Du skriver man ikke kan lave BREAK på en cirkel i AutoCAD 2000.

Det må vi vist have uddybet, - jeg synes det går ganske udmærket.

Hilsen

Michael
www.michulla.dk

Fra : H.J.Suurland

Dato : 01-10-01 07:45

"Michael" <tek@2e-ellgard.dk> skrev i en meddelelse
> Du skriver man ikke kan lave BREAK på en cirkel i AutoCAD 2000.
> Det må vi vist have uddybet, - jeg synes det går ganske udmærket.
Du har ret... Jeg må indrømme at aldrig har prøvet, da det ikke har været
muligt i tidligere versioner.
Men dejligt at denne mulighed nu er kommet på. Beklager ikke at have
undersøgt det.

MVH/Hans