Ang. acoustic management på IBM HD og Sile~
Fra : Martin Bangsø

Dato : 27-09-01 19:18

Nu har jeg prøvet at lege med IBM's featuretool og pille lidt ved
acoustic level - jeg er overrasket over, hvor meget man kan reducere
lyden af læsehovedet der flytter sig - men jeg kunne i forvejen næsten
ikke høre det. Jeg håbede på at man kunne eliminere den irriterende
hyletone der er så karakteristisk for 7200 RPM diske, men det kan
tilsyneladende ikke lade sig gøre.
Men det hjælper SilentDrive vel på?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Peter Rinder

Dato : 27-09-01 21:45

> Jeg håbede på at man kunne eliminere den irriterende
> hyletone der er så karakteristisk for 7200 RPM diske, men det kan
> tilsyneladende ikke lade sig gøre.

Jeg har næsten fået min hyletone væk.
Jeg har en Western Digital 400BB, som kører med 7200 RPM.
Jeg har hængt den op i post-elastikker - inspireret af folk fra denne ng.
Umiddelbart hjalp det kun på resonans, som der ikke var så meget af før.
Men sidste uge kom jeg på at jeg ville lægge noget mellem hd'en og forsiden
af kabinettet
(hd'en sidder i et 5 1/4" hul). Jeg puttede derfor en sammenrullet gammel
sok ind foran hd'en
og vupti næsten al spin-støj er væk!

/Peter

Fra : Seth

Dato : 27-09-01 21:54

hehe tror jeg sgu jeg vil prøve!! God idé by the way

/Seth

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 29-09-01 19:46

In article <9p0342$ct9$1@sunsite.dk>, p_rinder@stofanet.dk says...

> Jeg har næsten fået min hyletone væk.
> Jeg har en Western Digital 400BB, som kører med 7200 RPM.
> Jeg har hængt den op i post-elastikker - inspireret af folk fra denne ng.

Gider du lave en kort beskrivelse af, hvad du har brugt og hvordan du har gjort
det?

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)