defekt tastaturstik
Fra : Tommy Christiansen

Dato : 27-09-01 16:22

Hej NG.
Min makker har købt et gammelt bundkort med et stort fembenet stik til
tastaturet.Vi kan ikke få tastaturet til at virke,vi har prøvet med 3 forsk.
og regner med at der er "brændt" noget af.
Resten af bundkortet fungerer.
Kan man købe et isa/pci/serielkort med stik til tastatur (evt ps2) og hvor
kan man købe det??

--
Mvh Tommy & Helle

Fra : Rune Christiansen

Dato : 27-09-01 17:19

hmmm det kræver ik den store tekniker-uddannelse af skifte stikket, hvis det
er det du tro er ivejen....

vh Rune

Fra : Guru

Dato : 27-09-01 19:09

Nu kunne fejlen jo også være at den lille keyboard sikring som sidder på
alle motherboards. !

Den sidder typisk lige ved siden af keyboardstikket og er i neutral farve.

MVH
The Guru

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-09-01 00:04

On Thu, 27 Sep 2001 17:22:24 +0200,
> [...]
> Resten af bundkortet fungerer.
> Kan man købe et isa/pci/serielkort med stik til tastatur (evt ps2) og hvor

Det er en mulighed med USB. Men, din BIOS supporterer det nok ikke,
så det vil ikke virke før Windows er startet op. Så du kan ikke trykke
F1 for at komme forbi fejlen om manglende keyboard :(